اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر خبر داد

افزایش 14 درصدی کمک هزینه ازدواج از سوی تامین اجتماعی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر گفت: افزایش 14 درصدی پرداخت کمک هزینه ازدواج یکی از خدمات ارزنده به مردم در 10 ماهه سال جاری بوده است.

افزایش 14 درصدی کمک هزینه ازدواج از سوی تامین اجتماعی

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مجید رازه عصر امروز در جمع کارشناسان بیمه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: این خدمات در راستای وظایف تامین اجتماعی و  با رویکرد خدمت بیشتر به مردم صورت گرفته است.

رازه گفت: زحمات و تلاش‌های شما کارشناسان و همکاران گرامی در سطح استان موجب رضایتمندی مردم بوده است.

وی اظهار داشت:‌ در10 ماهه سالجاری مبلغ 13 میلیارد و 353 میلیون ریال  کمک هزینه ازدواج به تعداد دو هزار و 432 نفر بیمه شده شاغل در کارگاه‌های مشمول تأمین اجتماعی اعم از حقوقی و حقیقی از سوی شعب تأمین اجتماعی استان بوشهر پرداخت شده است که این عملکرد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مجموع14% افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر گفت: کمک هزینه ازدواج یکی از خدمات و تعهدات 18 گانه تأمین اجتماعی است و آن دسته از بیمه شدگانی که ظرف مدت 5 سال قبل از تاریخ ازدواج دارای شرایط لازم باشند می‌توانند از این کمک قانونی بهره مند شوند.

رازه در مرود شرایط گفت: مشمولان زمانی می‌توانند تسهیلات مذکور را دریافت کنند که حداقل720 روز سابقه کار و پرداخت حق بیمه، رابطه استخدامی آنها با کارفرمای مربوطه قطع نشده باشد، ازدواج اول آنها و عقد دائم بوده و در دفتر اسناد رسمی ازدواج ثبت شده باشد.

رازه در ادامه گفت: میزان کمک هزینه ازدواج برابربا یکماه، متوسط حقوق و مزایای بیمه شده است و در صورتی که متوسط حقوق و مزایای بیمه شده کمتراز حداقل دستمزد کارگر عادی در تاریخ عقد باشد مبلغ مذکور تا حداقل دستمزد زمان عقد ترمیم و قابل پرداخت  است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر  اضافه کرد: اگر زن و شوهر هر دو دارای شرایط لازم باشند کمک هزینه ازدواج به هر دونفر آنها پرداخت می‌شود.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان افزود: بیشترین کمک هزینه ازدواج پرداختی به بیمه شدگان درزمان مورد نظر توسط شعب تأمین اجتماعی عسلویه، دو بوشهر، بیدخون، یک بوشهر و کنگان به ترتیب 744، 286، 394، 243 و 202 نفر صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول