اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی اراک:

واکسیناسیون تب برفکی در اراک پایان یافت

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی اراک از اتمام طرح واکسیناسیون تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

واکسیناسیون تب برفکی در اراک پایان یافت

سیروس سلمان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مرحله بیست و پنجم طرح سراسری و همزمان واکسیناسیون تب برفکی از 10 دی ماه به مدت 30 روز کاری در این شهرستان به اجرا گذاشته شد که امروز به کار خود پایان داد.

وی تصریح کرد: در این طرح که با همکاری بخش خصوصی به اجرا درآمد، بالغ بر 197 هزار و 334 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی مایه‌کوبی شدند.

به گفته وی از مجموع دام‌های واکسینه شده 46 هزار و277 راس گاو و گوساله و 151 هزار و 57 گوسفند و بز بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک هدف از اجرای این طرح را کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح 115 واحد اپیدمیولوژیک با اولویت‌ کانون‌های بیماری، حوزه قرنطینه و واحد‌های پرتراکم در قالب طرح توسعه پوشش خدمات بهداشتی درمانی دام‌های مناطق روستایی زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

سلمان‌نژاد خاطر نشان کرد: بیماری تب برفکی مهلک‌ترین بیماری در میان جمعیت دامی است که خوشبختانه سازمان دامپزشکی گام‌های ارزنده‌ای در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری در سال‌های اخیر برداشته است.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی ضمن آلوده کردن دام‌های اطراف خود در مدت زمانی کوتاه می‌تواند منطقه‌ای را آلوده سازد بیان کرد: این بیماری در بین بیماری‌های واگیردار از پرضررترین بیماری‌های واگیردار است که خوشبختانه تاکنون 25 مرحله از واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری به همت دامپزشکی اجرا شده است.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول