اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کردستان خبر داد

آغاز مرحله سوم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی کردستان از آغاز مرحله سوم واکسیناسیون سراسری علیه بیماری تب برفکی در استان خبر داد.

آغاز مرحله سوم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در کردستان

کامران زیباکردار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: اداره‌کل دامپزشکی کردستان در راستای کنترل بیماری تب برفکی در واحدهای دامی زیرپوشش تمامی شهرستان‌های استان از 15 بهمن ماه جاری به مدت 45 روز نسبت به اجرای واکسیناسیون گسترده دامی با بکارگیری مراکز مایه‌کوبی بخش دولتی و غیر دولتی اقدام کرده است.

وی افزود: اجرای مرحله سوم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان در قالب طرح توسعه پوشش خدمات بهداشتی و رفاهی دام‌های روستایی و عشایری با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان بیماری تب برفکی را خطرناک‌ترین بیماری تهدید کننده پرورش دام دانست و گفت: در صورت شیوع، این بیماری می‌تواند تولیدات دامی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و با کاهش شدید مواجه کند.

* پوشش 708 هزار واحد دامی در طرح مایه‌کوبی

زیباکردار اعلام کرد: در این راستا در اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی 650 هزار رأس گوسفند و بز و 58 هزار و 200 رأس گاو و گوساله زیرپوشش عملیات مایه‌کوبی قرار خواهند گرفت.

وی بیان داشت: انجام واکسیناسیون و مایه‌کوبی به صورت رایگان بوده و در این رابطه هیچ وجهی از دامداران استان گرفته نخواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان از تمام دامداران واحدهای سنتی و صنعتی استان خواست با گروه‌های واکسیناسیون اداره‌کل دامپزشکی استان همکاری لازم را داشته باشند.

زیباکردار در پایان ارتقای بهداشت عمومی از طریق تامین گوشت و فرآورده‌های دامی سالم برای مردم را از اهداف و رویکردهای اداره دامپزشکی عنوان کرد.

استان کردستان دارای سه میلیون و 500 هزار رأس دام کوچک و بزرگ است که سالانه 181 هزار تن شیر و 22 هزار تن گوشت قرمز از این تعداد دام تولید

می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول