اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/نشست‌های انتخاباتی در دفتر خبرگزاری فارس خراسان ‌جنوبی/

اقبال: نامزدهایی که اهداف ارزشمند دارند، تهمت نمی‌زنند

خبرگزاری فارس: فرماندار فردوس با بیان اینکه اغلب نمایندگان مجلس آینده اصولگرا هستند، گفت: از فردا رقابت کاندیدا آغاز می‌شود و نامزدهایی که اهداف ارزشمند دارند، تهمت نمی‌زنند.

اقبال: نامزدهایی که اهداف ارزشمند دارند، تهمت نمی‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرمانداران سه شهر فردوس، بشرویه و درمیان امروز مهمان نشست انتخاباتی خبرگزاری فارس خرسان‌ جنوبی بودند.

فرماندار فردوس در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات اظهار داشت: دشمن قصد دارد با نشان دادن یک چهره شکست خورده از ایران، از وقوع انقلاب در سایر کشورهای اسلامی جلوگیری به عمل آورد.

عباس اقبال افزود: همانگونه که پیشرفت نظام به خود یک سیر سعودی و پر شتاب گرفته، دشمنی‌ها هم افزایش پیدا کرده است.

* قانون‌های تصویبی باید کارشناسی شده و قابل اجرا باشند

وی در ارتباط با چگونگی تعامل بین دولت و مجلس گفت: هر کدام از قوای سه‌گانه نظام مستقل بوده و جداگانه اداره می‌شوند، البته این بدان معنا نیست که باید جزیره‌ای عمل کرده و با هم تعاملی نداشته باشند.

فرماندار فردوس ادامه داد: به منظور ایجاد تعامل مناسب بین مجلس و دولت، از یک طرف قانون‌هایی که توسط مجلس تصویب می‌شوند باید کارشناسی شده و قابل اجرا باشند و از طرف دیگر دولت نیز باید جایگاه ویِژه مجلس را مدنظر قرار داده و به اجرای قوانین تصویبی بپردازد.

اقبال بیشتر اختلافات به وجود آمده بین مجلس و دولت را متاثر از عدم توجه به این دو موضوع دانست و افزود: بعضی از قوانینی که به تصویب مجلس می‌رسد به علت این است ‌که مناسب با زیرساخت‌های کشور نیست و قابلیت اجرایی ندارد.

وی با اشاره به تصویب بعضی از قوانین خلاف شرع و یا عرف در مجلس هشتم گفت: قوانینی مانند وقف دانشگاه آزاد که در راستای خلاف قانون تصویب شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی بود و یا تصویب قانون برخورداری مسئولان بلند پایه کشوری از حقوق مادام‌العمر از جمله همین قوانین به حساب می‌آید که البته بعد از آن توسط خود مجلس اصلاح شد.

فرماندار فردوس در ادامه با اشاره به تعامل مناسب بین دولت و مجلس در بحث قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: یکی از مهم‌ترین علل موفق بودن این قانون همین تعامل مناسب بین دولت و مجلس است.

* اغلب نمایندگان مجلس آینده اصولگرا خواهند بود

اقبال در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌کنید که چند درصد مجلس آینده را طیف اصولگرایان تشکیل دهند، بیان داشت: با توجه به اینکه مردم در چند سال گذشته نشان داده‌اند که آرمان‌هایشان آرمان‌های نظام و رهبری است و از کسانی که این گفتمان را داشته باشند، حمایت می‌کنند، طبیعی است که تعداد زیاد و اغلب نمایندگان مجلس آینده را اصولگرایان تشکیل خواهند داد.

وی در پاسخ به این سؤال که بانوان چه نقشی در دستگاه‌های اجرایی استان دارند، بیان کرد: در کشور ما بانوان سمت‌های مهمی همچون وزارت و معاونت را در اختیار دارند و در استان هم بانوان زیادی مسئولیت‌هایی شبیه به مدیرکل دفاتر استانداری را برعهده دارند.

فرماندار فردوس نیاز امروزه بانوان را حضور در راس دستگاه‌های اجرایی ندانست و افزود: در گذشته بانوان نقش عمده و اساسی در اقتصاد خانوارها داشته‌اند که با گذشت زمان و کمرنگ شدن فرهنگ‌ها این نقش نیز روز به‌ روز کمرنگ‌تر شده است.

اقبال نیاز امروز بانوان را حضور موثر در اقتصاد خانواده دانست و افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم تا بانوان به اموری که مربوط به خودشان است و از گذشته هم به انجام آن مبادرت داشته‌اند مانند قالیبافی روی آورند.

* نامزدهایی که اهداف ارزشمند دارند، دست به تهمت و توهین نمی‌زنند

وی وظیفه نمایندگان مجلس را در این امر همراهی و همیاری دانست و افزود: نماینده باید کمک‌کننده مردم بوده، نه اینکه خود مانعی بر سر اهداف آنان و مشکلی برای فرمانداران باشد.

فرماندار فردوس در ارتباط با شکل‌گیری فضای تهمت و توهین در تبلیغات کاندیداها بیان داشت: اگر اهداف، اهداف ارزشمندی همچون حفظ نظام و خدمت به مردم باشد، وسایل استفاده شده برای نیل به این اهداف نیز ارزشمند خواهند بود.

اقبال افزود: اما اگر اهداف ارزشمند نبوده و دنیوی باشد، فرد برای رسیدن به هدفش حاضر است که از هر وسیله‌ای استفاده کند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول