اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

سبد عیدانه فرشتگان رحمت برای 4 هزار نیازمند در قم

خبرگزاری فارس: معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: با مشارکت‌های مردمی و خیرین چهار هزار خانوار نیازمند در قم زیر پوشش طرح فرشتگان رحمت قرار می‌گیرند.

سبد عیدانه فرشتگان رحمت برای 4 هزار نیازمند در قم

امیر حسین علیمردانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم از برگزاری طرح ملی فرشتگان رحمت در استان قم خبر داد و گفت: خدمات داوطلبانه یکی از اصول بنیادین و قلب فعالیت‌های نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر بوده است و داوطلبان بهترین یاوران جمعیت‌های ملی در راستای پیشبرد برنامه‌های بشر دوستانه و خدمت رسانی به مردم آسیب پذیر به شمار می‌روند.

وی در ادامه با اشاره به توصیه قرآن کریم در راستای کمک به هم نوعان و دستگیری از فقرا، مسکینان، ایتام، در راه ماندگان و پرداخت صدقه از سوی توانگران افزود: مردم خیر و نوع دوست کشورمان از دیرباز بر اساس روحیه اسلامی خویش در اینگونه اقدامات پیشتاز بوده‌اند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم اظهار داشت: اجرای طرح ملی فرشتگان رحمت به عنوان یک طرح مدت دار در قالب فعالیت‌های حمایتی و مشارکتی بوده و شروع جمع آوری کمک‌های مردمی از اول دهه مبارک فجر آغاز شده و تا 15 اسفندماه ادامه خواهد داشت و توزیع کمک‌های مردمی از 15 اسفندماه تا اول فروردین ماه صورت می‌گیرد.

علیمردانی تصریح کرد: طرح فرشتگان رحمت منشوری از هم اندیشی و همکاری بین توانمندان و نیازمندان است و امید است تا بتوانیم با انجام این طرح بستر و مسیری برای وحدت و جاری شدن نیات خیر انسان‌ها در این امر را فراهم سازیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح فرشتگان رحمت به عنوان یک طرح ملی از طریق جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اخذ منابع مردمی و داوطلبی و خدمات اجتماعی برای توزیع در بین جامعه هدف اقدام می‌کند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم مخاطبان اصلی این طرح را جامعه هدف و بهره‌وران دانست و عنوان کرد: زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست مناطق محروم و نیازمند در روستاها و مناطق دور شهری، کودکان یتیم و خانواده‌های نیازمند، بیماران صعب العلاج و نیازمند از دیگر گروه‌های مورد حمایت طرح فرشتگان رحمت در استان قم هستند.

علیمردانی اذعان داشت: توزیع سبدهای عیدانه از قبیل برنج، مرغ، گوشت، روغن و پوشاک به ارزش ریالی 500 هزار ریال در بین خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست از جمله بخش‌های طرح فرشتگان رحمت در استان قم است.

وی در پایان گفت: در سال گذشته هزار و 200 خانوار از این طرح بهره مند شدند که در سال جاری با توجه به کمک های مردمی و خیرین پیش بینی می‌شود این تعداد به 4  هزار خانوار افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول