اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت رایگان صورت گرفت

دفاع کانون وکلای گلستان از 1163 پرونده

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره کانون وکلای گلستان گفت: کانون وکلای گلستان از سال 1386 تاکنون از یک‌هزار و 163 پرونده جناحی و حقوقی دفاع کرد‌ه‌اند.

دفاع کانون وکلای گلستان از 1163 پرونده

صادق ریاضی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: از سال 1386 که کانون وکلای گلستان از مازندران منفک شد 597 پرونده جناحی و 566 پرونده حقوقی را وکلای این کانون به صورت رایگان دفاع کرده‎اند.

وی با اشاره به اینکه استقلال کانون وکلا امر حیاتی است گفت: بشریت به این نتیجه رسیده که سیستم قضایی از سیستم دفاعی باید جدا شود تا حق‌رسی به نحوه احسنت صورت گیرد.

ریاضی با اشاره به اینکه استقلال کانون وکلای دادگستری در هفت اسفند 1331 شمسی به تصویب رسیده است، خاطر نشان کرد: صدور پروانه وکلا و دخالت دولت در امور وکالت، مطلوب این قشر نبود لذا از سال 1300 شمسی تلاش از سوی وکلا صورت پذیرفت تا سازمان وکلا دادگستری منفک شود.

رئیس هیئت مدیره کانون وکلای گلستان تصریح کرد: این تلاش‌ها در زمان مصدق به ثمره نشست و با استفاده از اختیاراتی که از مجلس اخذ کردند توانستند لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری را به تصویب برسانند به همین دلیل هر ساله استقلال کانون وکلا جشن گرفته می‎شود.

وی با اشاره به قانون تصویب شده در سال 1331 یادآور شد: به موجب ماده 17 قانون تصویب شده هیچ وکیلی را نمی‎توانی از شغل وکلالت معلق یا ممنوع کرد، مگر به حکم قطعی دادگاه انتظامی که در ده‎های اخیر با تصویب برخی قوانین استقلال قانون وکلا با چالش مواجه شد.

ریاضی تاکید کرد: به موجب مقررات بین‌المللی و مصوبات سازمان ملل متحد، وکلا باید بتوانند سازمان و تشکلات خود را بدون مداخله قانون ایجاد و اداره کنند.

رئیس کانون وکلای گلستان با بیان اینکه اکنون استقلالی نیم‌بندی داریم ابراز داشت: برخی نیز همین استقلال را بر نمی‎تابند و می‎خواهند بدنه دولت را زیادتر کنند.

وی با بیان اینکه تاسیس کانون وکلا دولت را سبک بال‎تر می‌کند اذعان داشت: زمانی را که ما در این کانون می‎گذاریم افتخاری است و وجهی بابت این موضوع دریافت نمی‎کنیم.

ریاضی متذکر شد: کانون وکلا با مشاوره رایگان خود به دنبال این هستند تا فرهنگ استفاده از وکیل و راه‌های قانونی را برای جامعه تبیین کنند و در همین راستا در دادسراهای عمومی روزی یک کارآموز به مردم مشورت حقوقی می‎دهد و این مشاوره‎ها در کانون وکلا نیز انجام می‎شود.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول