اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

دادگاه محل کارزار نیست، بنای وکلا بر ایجاد صلح باشد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه دادگاه محل کارزار نیست، گفت: بنای وکلا بر ایجاد آرامش و صلح بین طرفین دعوا باشد.

دادگاه محل کارزار نیست، بنای وکلا بر ایجاد صلح باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدجمال حسینی در بیست و پنجمین مراسم تحلیف وکلای منطقه اصفهان با بیان اینکه سه رکن صداقت، نظارت، شفافیت و امانت در کار وکالت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: کم کاری و عدم صداقت در امر وکالت و در هر کاری نتیجه مطلوبی را در پی ندارد.

وی خطاب به تازه واردان به عرصه وکالت بیان داشت: وکلا باید مسائل و مشکلات و قوت‌ها و ضعف‌ها را شناسایی کرده و به مشکلات شغل خود واقف شوند و در احقاق حقوق مردم حساس باشند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: وکلا باید در پرونده‌هایی که وکالت آنها را برعهده دارند تا حد ممکن صلح و سازش طرفین دعوا را فراهم کنند تا ثوابی برای آخرت آن‌ها نیز باشد.

وی با بیان اینکه خداوند بندگان خود را جفت آفریده و زندگی فردی و تنهایی را برای زن و مرد نمی‌پسندد، گفت: جمع زیاد زنان بی‌شوهر و مردان بدون زن نتیجه آرای محاکم قانونی است که آفتی برای جامعه محسوب می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه به واسطه طلاق کودکان زیادی یتیم می‌شوند، افزود: طلاق به واقع یتیم کردن اطفالی است که تشنه محبت توأمان مادر و پدر بوده‌اند که تیغ برنده طلاق این رشته را از هم می‌گسلد.

وی خطاب به وکلا اضافه کرد: شما باید تا آنجا که در توان دارید، نگذارید خودبینی‌ها و خودخواهی‌های زن و شوهر کانون خانواده‌ها را خراب کند و بنای شما در وکالت بر ایجاد آرامش و صلح باشد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه دادگاه محل کارزار نیست، تاکید کرد: حق در بیان متجلی نمی‌شود، بنابراین وکلا هیچ‌گاه خود را از مشاوره با دیگران بی‌نیاز نبینند.

وی یادآور شد: در برخی از اوقات تنش‌های کم‌رنگی میان قاضی و وکیل پیش می‌آید که ناشی از برداشت‌های متفاوت این دو نسبت به یک تبصره یا قانون است، برداشت‌های مختلف نباید سبب رنجش خاطر وکیل و قاضی شود و وکلا همواره تفاهم و رعایت حرمت دادگاه و قاضی را مدنظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: وکلا باید به موکل خود این نکته را تفهیم کنند که قوانین برای بی‌گناه جلوه دادن آنها نیست و موکل خود را توجیه کنند که اقدام صحیح و به موقع کاری است که آن‌ها را برعهده بگیرند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول