اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست انجمن سینمای جوانان اصفهان:

اصفهانی‌ها سینما را دوست ندارند

خبرگزاری فارس: سرپرست انجمن سینمای جوانان اصفهان گفت: مردم اصفهان نسبت به مردم تهران سینمادوست نیستند که این مسئله به فرهنگ آنها باز می‌گردد.

اصفهانی‌ها سینما را دوست ندارند

سیدمحمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سالن‌های سینمایی اصفهان در همان شرایط و فضای 40 سال قبل تعبیه شده و شاهد تغییر در فضاهای سینمایی و کیفیت در سالن‌های نمایش فیلم در اصفهان نیستیم.

وی بیان داشت: 80 درصد از سینماهای اصفهان در یک تا دو خیابان اصفهان متمرکز شده و چون بسیاری از عامه مردم نمی‌توانند از اطراف شهر به سینماها مراجعه کنند برای آن وقت نمی‌گذارند.

سرپرست انجمن سینمایی جوانان اصفهان تصریح کرد: این در حالی است که این تمرکززدایی فضاهای سینمایی بار ترافیک را در آن خیابان‌ها بالا برده و چون پارکینگ خاصی برای تماشاچیان اطراف سینما تعبیه نشده، برای تماشایی فیلم رغبت زیادی ندارند.

وی با اشاره به اینکه استقبال تماشاچیان از فیلم سینمایی که در تهران به نمایش در می‌آید نسبت به جمعیت تماشاچیانی که برای تماشای فیلم به سینماهای اصفهان می‌روند، قابل مقایسه نیست، افزود: استانداردسازی سالن‌های سینمای تهران مطابق با استانداردهای روز دنیا و پراکندگی فضاهای سینمایی در این استان از دلایل استقبال تماشاچیان به سینماها است.

طباطبایی با بیان اینکه امروز سالن‌های سینمایی تهران شیک و مدرن شده است، ادامه داد: مردم تهران با رغبت کامل اوقات فراغت خود را به سینما می‌روند و این به خاطر کیفی‌سازی سالن‌های سینمایی در این شهر است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه کمدین سینمایی تنها به دنبال خنداندن مردم هستند شاید با پرتاب کردن یک لنگه کفش یا دیالوگ خیلی مضحک به دنبال انجام این کار بودند، اظهار داشت: در حال حاضر ذائقه مردم تغییر کرده است و دید مخاطب نسبت به فیلم‌های سینمایی خاص‌تر شده است و به همین دلیل ساخت فیلم‌های طنز شاید مثل قبل زیاد جذاب یا مخاطب بسیاری نداشته باشد.

سرپرست انجمن سینمای جوانان اصفهان با اشاره به اینکه در زمان حاضر خنداندن مردم خیلی سخت شده است، گفت: شاید اکنون فیلم‌ساز کمدی متبحر نداشته باشید که بتواند هم از نظر روحی بیننده را ارضا کند و هم محتوای خاصی داشته باشد.

وی گفت: فیلم‌سازان امروز اقدام به ساخت فیلم‌های کمدی کردند که مخاطب به گونه‌ای دیگر به فیلم بخندد تا برای فیلم بخندند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول