اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان خبر داد

طراحی 5 خط دیگر برای متروی اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جریان مترو یک جریان مستمر است و خط یک آن رو به اتمام بوده و پنج خط دیگر برای متروی اصفهان طراحی شده است.

طراحی 5 خط دیگر برای متروی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولیها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال آینده بودجه هزار میلیاردی برای شهرداری اصفهان در شورای شهر به تصویب رسید، اظهار داشت: برای شهرداری‌های مناطق چهارده‌گانه شهر اصفهان نیز 630 میلیارد تومان بودجه سازمانی در نظر گرفته شده است، برای سال آینده در شهر اصفهان 16 پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران در شورای شهر به تصویب رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه 97 درصد مصوبات شورای شهر اصفهان در سال 90 عملیاتی شده است، ادامه داد: درصدد هستیم مابقی مصوبه‌ها که هنوز اجرا نشده است را پیگیری کنیم.

وی هم‌چنین به پروژه‌های شهری در سطح شهر اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: امسال نزدیک به 606 پروژه در سطح شهر اصفهان در برنامه بود و در سال آینده نیز این تعداد به 909 پروژه رسیده است.

حاج‌رسولیها بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام معابر و خیابان‌های سطح شهر اصفهان باز می‌شود و هر خیابانی که در سطح شهر اصفهان واقع شده است، تکمیل می‌شود.

وی در ارتباط با آخرین خبرهای مترو اصفهان گفت: در سال 90 قرار بود از 2 هزار میلیارد دلاری که مجلس برای متروی استان‌ها از صندوق توسعه ملی تصویب کرده بود مبلغ 200 میلیارد تومان به اصفهان اختصاص یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: سهم اصفهان برای ساخت مترو در سال آینده نیز 150 میلیارد تومان است که به صورت اوراق مشارکت اعلام می‌شود و 78 میلیارد تومان نیز بودجه ملی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد واگن‌های خط یک مترو اصفهان با یک شرکت چینی بسته شده است، اضافه کرد: قرار است این شرکت واگن‌سازی چینی در اصفهان مستقر شود.

حاج‌رسولیها با تأکید بر اینکه در سال آینده مشکلی برای قطار شهری نداریم، تصریح کرد: تنها باید مدیرعامل سازمان قطار شهری و سازنده کابین در این عرصه فعالیت داشته باشند، برای مترو اصفهان پنج خط در نظر گرفته شده که امید است خط نخست آن تا ابتدای سال 92 به بهره‌برداری برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با برنامه‌های شهرداری اصفهان در ارتباط با اسکان مسافران نوروزی گفت: به دلیل حجم بالای گردشگر ورودی به اصفهان هتل‌ها و مهمانسراها جوابگو نیست و ما در سال‌های گذشته با چادرخوابی در حاشیه چند پارک اصفهان رو به رو بودیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در ستاد تسهیلات سفر عنوان شده که امسال چادرخوابی به صفر می‌رسد، بیان داشت: امکان این موضوع وجود ندارد و ما نمی‌توانیم مردم را سردرگم کنیم اما می‌توانیم از تعداد چادرخوابی‌ها با برنامه‌ریزی کم کنیم.

حاج‌رسولیها در ادامه به اهمیت بالای آثار تاریخی در اصفهان نیز اشاره کرد و یادآور شد: اصفهان 6 هزار اثر تاریخی دارد چنانچه ما در این استان سی‌و‌سه پل، چهارباغ و ... را داریم و با آن درگیر هستیم و در این خصوص حساسیت شهری لازم وجود دارد.

وی ادامه داد: باید تعامل در مسائل تاریخی شهری وجود داشته باشد و آینده شهر اصفهان به سبب وجود همین آثار تاریخی دارای ارزش و اهمیت است.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه قرارگیری نمایشگاه بین‌الملی اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان مایه آبروریزی برای شهر اصفهان است، بیان داشت: این نمایشگاه شبیه یک سوله است و در شأن این شهر نیست.

وی افزود: ساختمان فعلی نمایشگاه اصفهان مشمول کمیسیون ماده 100 است و باید تخلیه شود و ما بارها آمادگی خود را برای مشارکت و تغییر مکان این نمایشگاه اعلام کرده‌ایم اما منافع مالی افراد اجازه این مشارکت را به ما نداده‌ است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول