اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به سال گذشته

تعداد عملیات اطفای حریق در مشهد 6 درصد کاهش داشت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: تعداد عملیات‌ اطفای حریق در 11 ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته در مشهد 6 درصد کاهش داشته است.

تعداد عملیات اطفای حریق در مشهد 6 درصد کاهش داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن جعفری ظهر امروز در نشست خبری در مشهد اظهار داشت: تعداد عملیات اطفای حریق در یازده ماه اول سال 1390، سه هزار و117 مورد بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال 1389 با سه هزار و 290 مورد حریق، حدود 6 درصد کاهش داشته است.

جعفری افزود: تعداد عملیات‌های امداد و نجات در 11 ماهه اول سال 1390، سه هزار و 687 مورد بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال 1389 با دو هزار و 996 حادثه، حدود 20 درصد افزایش داشته است.

وی درباره میانگین زمان رسیدن به محل حریق داخل محدوده گفت: این میانگین به 4 دقیقه و 20 ثانیه و زمان رسیدن به محل حریق  خارج محدوده به 15 دقیقه و 50 ثانیه و میانگین زمان رسیدن به محل حادثه داخل محدوده نیز 6 دقیقه و 30 ثانیه است.

جعفری افزود: دو علت آتش‌زدن توسط اشخاص و معتادان و انتقال حرارت به علت مجاورت در 11 ماهه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش داشته است و بقیه علل حریق یا روند نزولی داشته و یا کنترل شده‌اند و تقریبا در تمام اولویت‌های علل حادثه در امسال افزایش مشاهده شده است، به عنوان مثال حوادث آسانسور، حلقه انگشتری، محبوس‌شدن افراد و آوار و ریزش ساختمان نسبت به مدت زمان مشابه سال 1389 افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد اظهار داشت: آمار حریق در مشهد،14 برابر یک شهر متناسب و ایده‌آل و استاندارد است و صرفا بی‌احتیاطی‌ها عامل حادثه‌ها بوده است و حدود 40 درصد افزایش حوادث ناشی از گاز گرفتگی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که آمار دقیق آن در پزشکی قانونی و اورژانس موجود است.

جعفری گفت: اکنون 190 نیروی شرکتی در سازمان آتش‌نشانی مشغول کار هستند، ضمن اینکه امسال 200 نفر جذب نیرو داشتیم و صد نفر در بخش خصوصی زیر نظر سازمان آتش‌نشانی به فعالیت مشغول هستند و300 نفر نیز از طریق آزمون وزارت کشور به جذب نیرو کردیم که منتظر اعلام نتایج این تعداد از وزارت کشور هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: در مشهد به ازای هر 50 نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد و ناوگان ماشین آلات آتش‌نشانی از سال گذشته که 92 درصد بود،به 180دستگاه افزایش داشته است.

جعفری اظهار داشت: 130 ایستگاه آتش‌نشانی در حال ساخت است و 2 ایستگاه در بزرگراه میثاق و 5 کیلومتری راه فردوسی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و اکنون 34 ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در مشهد فعال هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد اظهار داشت: برای پیشگیری از حوادث احتمالی آتش‌سوزی در چهارشنبه آخر سال، مربیان این سازمان را برای آموزش به مدارس اعزام کردیم و با هلال احمر استان و شهرداری هماهنگی‌هایی را انجام داده‌ایم.

جعفری گفت: در چهارشنبه آخر سال گذشته، فقط هشت مورد حادثه داشته‌ایم، ضمن اینکه آگاهی شهروندان در این زمینه بالا رفته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد اظهار داشت: امسال 244 بازار و پاساژ در مشهد مورد بازرسی ایمنی آتش‌نشانی قرار گرفتند که از این تعداد 85 درصد اصول را رعایت نکرده بودند و 19 درصد فقط از شرایط ایمنی لازم برخوردار بودند که این بازرسی‌ها در ایام عید نیز تکرار می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول