اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قصه آب و ریشه

نظارت تیم‌های فوتبال پایه صنعت نفت آبادان بر عهده کیست

خبرگزاری فارس: یادداشت زیر نگاهی انتقاد گونه به عملکرد باشگاه صنعت نفت آبادان در رسیدگی به تیم‌های پایه‌ای خود دارد.

نظارت تیم‌های فوتبال پایه صنعت نفت آبادان  بر عهده کیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، به راستی چرا تیم‌های پایه فوتبال صنعت نفت آبادان که در سال‌های نه چندان دور به بهانه عدم نتیجه‌گیری و موفقیت مدیرعامل آن موسسه فرهنگی و ورزشی تعویض گردید در چنین جایگاهی قرار گرفته.

از آنجایی که این تیم‌ها ـ تیم‌های پایه ـ‌ رکن‌های اصلی و اساسی به شمار رفته و سرمایه‌های بنیادین یک باشگاه فوتبال را تشکیل می‌دهند و همچنین توسعه و پیشرفت پایدار این رشته ورزشی از این طریق میسر خواهد شد؛ نمی‌دانم به چه دلیل این تیم‌ها در این باشگاه ریشه‌دار به فراموش سپرده شده و کسی نمی خواهد یا شاید نمی‌تواند مدیریت کارآمدی را برای احیای این تیم‌ها و اتصال بازیکنان پرشور و با استعداد این رده سنی به تیم‌های اصلی ایجاد نماید یا اینکه عواملی که می‌خواهند بازیکنان از کار افتاده، مصدوم خود را به چنین تیم‌هایی غالب نمایند اجازه و فرصت فکر کردن به آب دادن ریشه اصلی یعنی تیم های پایه را نمی‌دهند.

 با نگاه به آمار و ارقام مربوط به تیم‌های پایه صنعت نفت نمی‌خواهیم تنها مربیان و کادر فنی این تیم‌ها را زیر سوال ببریم چرا که می‌دانیم آب از سرچشمه خراب است و خانه از بن بست ویرانه اما در گروه اول لیگ برتر نوجوانان در میان هفت تیم تا هفته دهم مسابقات با چهار برد، یک تساوی، پنج باخت، 16 گل زده و 10 گل خورده و با 13 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و این درحالی‌ست که تیم‌هایی همچون فولاد، ذوب آهن و استقلال بدون بودجه بالاتر از ما قرارداد دارند.

اما تیم نونهالان شرایط بهتری نسبت به سایرین دارد و با هفت بازی، چهار برد، سه تساوی، بدون باخت و 33 گل زده و پنج گل خورده و 15 امتیاز در مکان دوم قراردارد که باید تبریک گفت ولی متاسفانه دو تیم امید و جوانان وضعیت جالبی در جدول مسابقات ندارند و هر دو آنها بعد از سپری کردن 14 هفته از مسابقات در مکان‌های دهم جدول خود که جوانان (12تیم) و امید (13تیم) از گروه خود را تشکیل می‌دهند قرار دارند.

جوانان از 14 بازی انجام داده چهار برد، یک تساوی ، 9 باخت ، 13 گل زده و 22 گل خورده و تنها 13 امتیاز در بین 12 تیم رده‌ی دهم را به خود اختصاص داده و اما تیم امید از 14 بازی انجام داده چهار برد، سه تساوی و هفت باخت و 13 گل زده و 22 گل خورده و تنها با 15 امتیاز در بین 13 تیم در مکان دهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

این آمار و ارقام را در اختیار شما گذاشتیم تا بدانید که در شهری که منبع استعداد است تیم صنعت نفت نتوانسته در این بخش خوب مدیریت خود را اعمال نماید و با بکارگیری افراد و مربیانی که هیچگونه تجربه و بعضاً علم کافی و وافی را نداشته‌اند و صرفاً براساس رابطه و به اعتقاد من ترس از پیامدهایی که در آینده احتمال تنش و چالش‌های خاص را به وجود آورد و سبب شده که مدیران کم تجربه به نفت چنین تصمیماتی اتخاذ نمایند و بدون درک از اهداف، وظایف و سازماندهی و همینطور شرایط فلسفه این تیم‌ها در راستای تحقق و توسعه و پیشرفت پایدار فوتبال پایه می باشد و اهمیت آن به عنوان یک سرمایه در آینده شکل واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

چشمان خود را روی واقعیت‌ها نبندیم و تنها تیترها و عناوین سرمقاله‌های خود را معطوف تیم بزرگسال صنعت نفت نکنیم و متوجه باشیم اگر امروز تیم فوتبال صنعت نفت با مشکل بازیکنان کلیدی مواجه می‌باشد، علت اصلی آن عدم پرداختن و توجه کردن به سرمایه‌های اصلی و بومی است.

آب را باید به ریشه درخت داد، نه شاخ و برگ. که شاخه و برگ بدون ریشه رشد نخواهد کرد. پس برای رسیدن به یک فوتبال جذاب و لذت‌بخش و رضایت تماشاگران و جلوگیری از هزینه‌های هنگفت، وجود بازیکنان بومی در کنار دستیابی به استانداردهای سخت افزاری، آموزشی، پژوهشی، فنی و تامین نیروی انسانی متخصص و ارائه برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت موردنیاز یک امر ضروری است که اگر مدیران فعلی نخواهند و نتوانند بدان برسند مطمئناً فوتبال این عشق، لذت و تفریح مردم هم نابود خواهد شد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول