اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چاپ هشت جلد دایرة‌المعارف قرآن تاکنون

جلد نهم و دهم دایرة المعارف قرآن به زودی منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول گروه دایرة المعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از چاپ جلد نهم و دهم دایرة المعارف قرآن تا نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد.

جلد نهم و دهم دایرة المعارف قرآن به زودی منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام علی خراسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به دایرة ‌المعارف قرآن کریم اظهار کرد: با توجه به اهمیت دایرة المعارف‌های قرآنی، مرکز فرهنگ و معارف قرآن برای تدوین دایرة المعارف قرآنی گروه ویژه‌ای تاسیس کرده است.

وی به آغاز تدوین دایرة المعارف قرآن از سال 76 اشاره کرد و گفت: سه هزار موضوع قرآنی شناسایی و در قالب مدخل‌های دایرة‌المعارفی تصویب شده است.

مسئول گروه دایرة‌المعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: تاکنون نیمی از پژوهش‌ها انجام شده و امیدواریم تا پایان دهه 90 مجموع پروژه دایرة‌‌المعارف قرآن را به انجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هشت جلد دایره‌المعارف قرآن کریم چاپ شده و امیدواریم جلدهای 9 و 10 دایرة‌المعارف قرآن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه شود.

خراسانی با اشاره به اهمیت تدوین دایرة‌المعارف قرآن بیان داشت: با مراجعه به دایرة‌المعارف‌ها هر فرد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان به مباحث موردنظر خود دسترسی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تدوین دایرة‌المعارف ویژه نوجوانان از دیگر فعالیت‌های گروه دایرة‌المعارف‌های قرآنی بوده و امیدواریم جلد نخست این دایره‌المعارف در اردیبهشت 91 رونمایی شود.

مسئول گروه دایرة‌المعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان داشت: طرح دایرة‌المعارف کودک ارائه شده و به دلیل برخی مشکلات تاکنون برای تدوین این دایرة‌المعارف اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه دایرة‌المعارف‌ها دارای موضوعات با صبغه‌های مختلفی است، گفت: مقالات دایرة‌المعارف در بخش‌های تخصصی آماده می‌شود و سپس برای تخصصی کردن این مقالات را به صورت جداگانه در قالب دانشنامه کلام، دانشنامه علوم عقلی، دانشنامه علوم قرآنی، دانشنامه اعلام قرآنی و دانشنامه ادیان ارائه می‌دهیم.

خراسانی خاطرنشان کرد: تاکنون سه جلد دانشنامه علوم قرآنی ارائه شده و جلدهای دیگر در حال تنظیم و ارائه است.

وی با اشاره به مزایای دیگر تدوین دایرة‌المعارف‌ها گفت: دایرة‌المعارف کمک فراوانی به تدوین مقالات و پژوهش‌ها می‌کند تا منابع مورد نیاز به مخاطبان معرفی شود.

مسئول گروه دایرة‌المعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان کرد: دایرة‌المعارف قرآن و دایرة‌المعارف فرهنگ قرآن معجم معنایی کاملی از قرآن است و فعالیت پژوهشگران قرآنی را تسهیل می‌کند تا به راحتی به مباحث مورد نظر دست پیدا کنند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول