اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

شبکه نخبگان مسجدی سال آینده تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از تشکیل شبکه نخبگان مسجدی در سال آینده خبر داد.

شبکه نخبگان مسجدی سال آینده تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا جعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در نوزدهمین اجلاس سراسری نماز در سال گذشته تلاش برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی بود که مقدمه رسیدن به مسجد طراز اسلامی عمران معنوی مساجد است.

وی با بیان اینکه برای عمران معنوی مساجد باید کارکردهای مسجد احیا شوند تصریح کرد: عمران معنوی مساجد جز با احیای کارکردهای عبادی، سیاسی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی میسر نیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

متولیان مسجد نگاهشان جوان‌یاوری و جوان‌باوری باشد

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد: برای احیای کارکردهای مختلف مساجد تمام متولیان مسجدی اعم از امام جماعت و هیئت امنا باید نگاهشان جوان‌یاوری و جوان‌باوری باشد چرا که جوانان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردارند.

جعفری خواستار تلاش هر چه بیشتر متولیان مساجد برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی شد و گفت: احیای کارکردهای مساجد با فرهنگ‌سازی و رشد و توسعه کانون‌های فرهنگی مسجد در مناطق محروم، روستایی  و حاشیه شهرها از سیاست‌های مهم معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

2500 کانون فرهنگی در مساجد کشور راه‌اندازی می‌شود

وی در ادامه از راه‌اندازی 2 هزار و 500 کانون فرهنگی در مساجد سراسر کشور در سال آینده خبر داد و گفت: برای آشنایی ائمه جماعت با مباحث عمران معنوی و بصیرت و نقش‌آفرینی مسجد طراز اسلامی در نظامی که برگرفته از تفکر شیعی است، یک دوره آموزشی با عنوان سفیران آموزشی برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور توجه به رهنمودهای امام (ره) در موضوع مسجد را از اولویت‌های این معاونت برشمرد و ادامه داد: این معاونت به دنبال این است تا تمام مطالبات مقام معظم رهبری در موضوع مسجد طراز اسلامی را با تشکیل شبکه نخبگان مسجدی محقق سازد.

جعفری توسعه فعالیت‌های کیفی اعم از مباحث آموزشی و پژوهشی را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد و ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال آینده اصلی‌ترین مبنای فعالیت‌ها پژوهش‌محور خواهد شد و فعالیت‌ها و نیازهای مساجد بر اساس پژوهش‌‌های میدانی، مشاهده‌ای و کتابخانه‌ای انجام و تامین خواهد شد.

کارکرد مساجد بعد از انقلاب احیا شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه کارکرد مساجد بعد از انقلاب اسلامی احیا شده و روزبه‌روز به سمت رشد پیش می‌رود گفت: 250 سال قبل از انقلاب استعمار برای حذف مسجد از اثرگذاری در صحنه اجتماعی برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای کرده و دست به اقدامات فراوانی زده بود که خوشبختانه شکوفایی انقلاب موجب خنثی شدن تلاش‌های دشمنان و احیای کارکردهای مساجد شد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به نقاط ضعف موجود در این بخش خاطر نشان ساخت: هم‌اکنون مسجد و ائمه جماعت به اندازه کافی در کشور وجود ندارد برای رونق هر چه بیشتر مساجد باید افرادی که مسجدمحور و مسجدباور هستند، در راس امور قرار گیرند.

ضرورت تقویت باورها و سنت‌های بومی مناطق

جعفری همچنین با اشاره به ضرورت تقویت باورها و سنت‌های بومی مناطق بیان داشت: در راستای تقویت باورها و سنت‌های بومی مناطق انتظار می‌رود هر منطقه بر اساس باورهای خاص خود این باورها را شناسایی کرده و طرحی را برای تقویت این باورها ارائه دهد تا مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: استان مرکزی نیز با توجه به قدمت فرهنگی و مذهبی چنانچه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد طرح‌های بومی و نیازهای استان را شناسایی کرده و به ستاد کشور ارائه دهد مورد توجه و حمایت جدی‌تر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ک20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول