اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالگرد تاسیس کانون‌های مساجد عنوان شد

مسجد کانون بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران در پیامی به مناسبت سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، این سنگر را کانون بیداری اسلامی توصیف کردند.

مسجد کانون بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان و سید علی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران در این پیام مسجد را از صدر اسلام تاکنون خاستگاه آموزش‌های فرهنگی، آموزه‌های دینی، نمایشگاه هنرهای اسلامی و آوردگاه رقابت‌های ادبی و ایجاد بصیرت و کانون بیداری اسلامی دانستند.

در ادامه این پیام آمده است: در عصر کنونی با وجود گسترش مراکز آموزشی و فرهنگی باید همچنان بر بارور کردن ابعاد آموزشی مسجد پای فشرد چرا که هم‌اکنون نیز مسلمانان بخش درخور توجهی از آگاهی‌های دینی خود را در مساجد فرا می‌گیرند، بنابراین بهبود وضعیت آموزشی مسجد با محوریت ائمه جماعات و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تاثیری مستقیم و بسزایی در بالا رفتن سطح علمی و شکوفایی فرهنگی جامعه اسلامی دارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اسلام عزیز به برکت مسجد همچون رودی آرام و پرآب در بستر جامعه آن روز که بدترین ویژگی‌اش "ندانستن" بود جاری شد و رفته رفته سنگلاخ‌های جهل و خرافه را درهم کوبید و دشت‌های خشک نادانی را به بوستان‌هایی پرگل از آگاهی و بینش و دانش مبدل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران با اعلام اینکه مساجد با پیدایش اسلام نه تنها موجی از افکار و اندیشه‌های الهی را در جامعه ایجاد کرد بلکه شور و نشاط علمی را برانگیخت و اینگونه بود که پیامبر اعظم (ص) از هر فرصتی برای روشنگری و آموختن احکام و معارف اسلامی به مردم استفاده می‌کردند و مسجد در دوران رسالت مهم‌ترین سنگر تبلیغ و آموزش دینی پیامبر بوده است.

در این پیام اشاره شد: گفت‌وگوهای علمی با هیئت‌های نمایندگی ثقیف و نجران در مسجد، طرح مباحث علمی و دینی و برتری دادن جلسات علمی بر جلسات دعا در مسجد نشان از اهمیت علم در مسجد و اسلام دارد که مهم‌ترین سنگر برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم نظام سلطه است.

در ادامه این پیام مساجد به عنوان مستحکم‌ترین مکان برای جلوگیری از اتلاف انرژی و انحراف نسل جوان جامعه و ارتقای ارزش‌های اخلاقی و علمی آنان عنوان و تاکید شد: مساجد در نظام جمهوری اسلامی مهد پرورش نخبگان شود تا آنان تداوم‌بخش راه شهیدانی چون دانشمند هسته‌ای مصطفی احمدی‌روشن باشند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: 18 اسفند نوزدهمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را گرامی می‌داریم و این روز ارزشمند را به مرزداران گمنام فرهنگی در سنگر مساجد مازندران تبریک عرض می‌کنیم و موفقیت همه فعالان فرهنگی در عرصه مساجد را آرزومندیم و یاد و خاطره همه عزیزانی که در سنگر مساجد مازندران فعالیت می‌کنند و به خیل شهدا پیوستند را نیز گرامی داشته و امید است با محوریت مساجد در توسعه فرهنگ روستایی تلاش شود.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول