اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خبر داد

خرید 500 میلیون ریال کتاب برای کتابخانه‌های عمومی استان قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در سال جاری 500 میلیون ریال کتاب برای کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خریداری شده است.

خرید 500 میلیون ریال کتاب برای کتابخانه‌های عمومی استان قزوین

محمود لالوها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در تشریح اقدامات این کتابخانه در سال جاری اظهار کرد: خرید 500 میلیون ریال کتاب برای کتابخانه‌های استان قزوین، خرید اینترنت پرسرعت، راه‌اندازی مرکز بلوتوث و همچنین راه‌اندازی و به روز رسانی اتوماسیون اداری در تمامی کتابخانه‌ها از اقدامات این اداره‌کل در سال جاری است.

لالوها افزود: این نهاد به دلیل برگزاری منظم جلسات در زمینه فعالیت‌های مربوط به حوزه انجمن کتابخانه‌های عمومی دستاوردهای خوبی داشته است که در این راستا 13 هزار متر مربع زمین برای ساخت کتابخانه در سطح استان از محل مصوبات جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان واگذار شد.

وی عنوان کرد: جانمایی زمین کتابخانه مرکزی قزوین با شش هزار و 172 متر مربع به ارزش هفت میلیارد ریال مهم‌ترین دستاورد جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان از سال جاری بوده و زمین‌هایی نیز در خوزنین، اقبالیه، الوند، شهیدآباد، بویین‌زهرا و شهرک حیدریه برای ساخت کتابخانه‌های نهادی واگذار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین اذعان کرد: برگزاری منظم و مستمر جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی که با همکاری مسؤلان در سطح استان محقق شده موجب رشد 150 درصدی تشکیل جلسات نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

لالوها برنامه‌های مهم انجام شده در سطح کتابخانه‌های عمومی استان، برنامه‌ریزی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهره‌برداری حداکثری از منابع موجود کتابخانه بوده که در این زمینه راه‌اندازی سامانه‌های روشنایی الکترونیکی قفسه‌های کتابخانه‌ها، بهره‌گیری از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی با کمترین میزان مصرف انرژی و تجهیز و نوسازی سایر بخش‌های کتابخانه‌ها بوده‌اند.

وی گفت: تجهیز، تعمیر و تکمیل امکانات در کتابخانه‌های دبیر سیاقی، امام خمینی (ره)، شهید بهشتی، ارداق، یحیی‌آباد و علامه دهخدا بخش دیگری از این اقدامات بوده که با فعالیت‌های صورت گرفته در آنها ضمن تجهیز کتابخانه‌ها، از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین ادامه داد: کتابخانه‌های شهدا، آیت‌الله مدنی، فارسجین، شال و آوج نیز از دیگر کتابخانه‌های استان هستند که طی سال جاری اقدامات مربوط به نوسازی و تجهیز در آنها صورت گرفت.

لالوها از اجرای طرح بلال در کتابخانه‌های مراکز شهرستان‌های استان به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های سال جاری این نهاد یاد و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سامانه در تمامی کتابخانه‌های استان از جمله برنامه‌های مهم این حوزه است.

وی ایجاد شرایط رقابت و فعالیت سازنده کتابخانه‌ها در عرصه مسایل فرهنگی را از دیگر اقدامات این نهاد ذکر کرد و افزود: در این زمینه با هماهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نشست‌ها و همایش‌های مختلف مذهبی و اجتماعی در سالن کتابخانه‌ها برگزار شده که مورد استقبال گسترده اعضا نیز قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین بیان کرد: برگزاری مسابقات به مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی، تقدیر از اعضای فعال کتابخانه و برندگان مسابقات کتابخوانی، ایجاد تعامل مستمر و سازنده با آموزش و پرورش، بهزیستی، استانداری، بخشداری‌ها و اداره‌کل ارشاد از دیگر فعالیت‌هایی هستند که در سال جاری به اجرا درآمده و با جدیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته دنبال شده‌اند.

لالوها اعزام کتاب‌داران به همایش‌های برگزار شده نهاد، برگزاری مراسم بازدید کتابداران استان از کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی و برگزاری جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را از دیگر برنامه‌های اجرایی این حوزه در سال 90 عنوان کرد.

وی افزود: همچنین برگزاری بیش از 50 مسابقه نقاشی، کتابخوانی، نقاشی روی پارچه، خلاصه‌نویسی، برنامه‌ریزی برای بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه و آشنایی با نحوه خدمات‌رسانی کتابخانه‌ها، برگزاری 49 نمایشگاه کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی استان، زیباسازی و آذین‌بندی کتابخانه، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، شرکت در نماز جمعه و غبارروبی مزار شهدا و آذین‌بندی و زیباسازی کتابخانه بخشی از برنامه‌های انجام شده این مجموعه طی دهه مبارک فجر امسال بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین از ارتقای جایگاه کتابخانه‌ها در جامعه و افزایش سطح کیفی خدمات‌رسانی به مراجعان به عنوان مهمترین رویکردهای این اداره‌کل در سال آینده یاد و اظهار امیدواری کرد که این نهاد در این زمینه نیز با حمایت مسئولان موفق ظاهر شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول