اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادواره شهدای محله گوده بندر کنگان برگزار شد

خبرگزاری فارس: یادواره شهدای محله گوده بندر کنگان با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

یادواره شهدای محله گوده بندر کنگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، بعد از ظهر امروز در مراسمی باشکوه با حضور مردم و مسئولان، یادواره شهدای محله گلستان شمالی( گوده) کنگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد عباسی استاد مدرسه علمیه علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) کنگان در این آیین اظهار داشت: برگزاری یادواره شهداء نقش مهمی در انتقال فرهنگ جهاد و ایثار به نسل جدید دارد.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس گفت: 8 سال دفاع مقدس در واقع به معنای 8 سال دفاع از یک مکتب فرهنگی و معرفتی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه خدامحوری را یکی از شاخصه‌های مهم شهداء برشمرد و افزود: شهدای ما مبداء و مقصدشان الهی بود.

عباسی اخلاص را یکی دیگر از ویژگی‌های شهیدان برشمرد و بیان کرد: همین اخلاص شهیدان بود که آنها را تا افلاک بالا کشید.

وی اذعان داشت: رزمندگان اسلام با ایمان قوی و توکل بر خدا 8 سال جانانه در برابر دنیا ایستادگی کردند و شهداء اسطوره‌های مقاومت و ایثار هستند.

استاد مدرسه علمیه علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) کنگان با بیان اینکه مسیر شهداء الهی بود و حرکت آنها در چارچوب ولایت بود اظهار داشت: ولایت رهنمای شهداء بود و شهیدان با بصیرت گوش به فرمان ولایت در مسیر دین خدا بودند.

وی با اشاره به بصیرت بعنوان یک ویژگی مهم شهیدان اضافه کرد: در جنگ نرم بصیرت و دشمن‌شناسی نقش مهمی در خنثی کردن توطئه دشمن دارد.

عباسی در بخش دیگر با اشاره به انتخابات پرشور 12 اسفند گفت: ملت بزرگ ایران با حضور حماسی خود نشان دادند که از آرمان‌های امام (ره)و شهداء و مقام معظم رهبری هرگز فاصله نخواهند گرفت.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید سعیدی محله گلستان شمالی (گوده) نیز خاطرنشان کرد: این محله 3 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

هادی رشید‌ی‌نژاد افزود: در حال حاضر ده‌ها جوان و نوجوان با افتخار بعنوان بسیجی در این پایگاه فعالیت دینی و فرهنگی می‌کنند.

قرائت قرآن، مداحی توسط کربلایی مسلم رضایی، قرائت مقاله توسط نوه شهید سید عزیز جعفری، کلیپ یاد یاران و تجلیل از خانواده 3 شهید والامقام این محل از دیگر برنامه‌های مهم این یادواره بود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول