اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی

توجه به سلامتی در جوانی سلامت دوران پیری را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: کاهش بیماری پوکی استخوان در سنین سالمندی نیازمند توجه به سلامت جسمانی در دوران جوانی است.

توجه به سلامتی در جوانی سلامت دوران پیری را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بابک عشرتی ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته سلامت سال آینده بیان کرد: یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در بین سالمندان بیماری پوکی استخوان است که پیشگیری از این بیماری باید در سنین جوانی مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های مؤثر در جلوگیری از شیوع اکثر بیماری‌ها توجه به برنامه غذایی و ورزش است که متاسفانه افراد جامعه کمتر به آن توجه دارند این در حالیست که با یک برنامه غذایی سالم و ورزش مناسب می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با تاکید بر لزوم توجه به سلامت جسمی بیان کرد: از 18 تا 24 فروردین ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده که زندگی سالم، طول عمر بیشتر به عنوان شعار این هفته در نظر گرفته شده است.

عشرتی برگزاری همایش بزرگ تجلیل از دست‌اندرکاران نظام سلامت، عیادت از بیماران، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، سخنرانی پیرامون اهمیت هفته سلامت در قبل از خطبه‌های نماز جمعه، بازدید از خانه سالمندان برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، تجلیل از بازنشستگان و ... را از جمله برنامه‌های هفته سلامت عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: برنامه‌ریزی به منظور برگزاری هر چه بهتر هفته سلامت آغاز و برنامه‌های بسیار خوبی با توجه به اهمیت این هفته در نظر گرفته شده است.

مهدی میرزابابایی با اشاره به عناوین روزهای هفته سلامت افزود: نخستین روز از هفته سلامت به عنوان سالمندی، ورزش و سلامت معنوی، دومین روز به نام سالمندی و آموزش همگانی، سومین روز به نام سالمندی و حوادث و بلایا، چهارمین روز به نام سالمندی و شهرهای دوستدار سلامت نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: سالمندی، سلامت و همکاری بین بخشی، سالمندی و مراقبت در برابر بیماری‌ها و سالمندی و کرامت اجتماعی به ترتیب عناوین پنجمین، ششمین و هفتمین روز از هفته سلامت است که متناسب با هر روز برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول