اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار دیر

عملیات اجرایی مرکز بهداشتی درمانی دوراهک آغاز شد

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی مرکز بهداشتی درمانی شهدای دوراهک همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان دیر آغاز شد.

عملیات اجرایی مرکز بهداشتی درمانی دوراهک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر صبح امروز در مراسم گفت: مرکز بهداشتی درمانی شهدای دوراهک در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 مترمربع که توسط خیر سلامت حاج خلیل دوراهکی اهدا شده است با زیربنای 375 مترمربع ساخته می‌شود.

حسن فخرایی افزود: علاوه بر ساختمان مرکز بهداشتی درمانی، در این زمین ساختمان سرایه‌داری و خانه پزشک نیز هر کدام با زیربنای 70 مترمربع احداث می‌شود.

وی به اعتبار تخصیصی برای احداث این مرکز اشاره کرد و گفت: مرکز بهداشتی درمانی دوراهک با اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مدت یکسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

فخرایی با بیان اینکه در حال حاضر مکان این مرکز به صورت استیجاری است، اظهار داشت: مرکز بهداشتی درمانی دوراهک در مکان استیجاری به یک‌هزار و 395 خانوار و جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌دهد که با تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز فضای مورد نیاز برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی فراهم و مشکلات بهداشتی درمانی شهروندان دوراهکی برطرف می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به واحدهای طراحی شده در نقشه مرکز بهداشتی درمانی دوراهک اشاره کرد و گفت: ساختمان این مرکز شامل واحدهای مختلف بهداشتی درمانی از قبیل مطب پزشک، آزمایشگاه، تزریقات و پانسمان، مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت خانواده، بهداشت مدارس، مامایی، بهداشت محیط و پذیرش است.

وی‌ ضمن تقدیر‌ از عمل خیرخواهانه خیر سلامت دیری‌ افزود: ترخیص آمبولانس اهدایی خیران باید در هیئت دولت مطرح شود مجوز آن از طرف هیئت دولت صادر شود که در این راستا ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تلاش ویژه‌ای داشته است که قابل تقدیر  است.

فخرایی با اشاره به وضعیت خدمات‌رسانی اورژانس 115 گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از امکانات مطلوبی برخوردار است و هم‌اکنون هفت دستگاه آمبولانس در ناوگان  اورژانس جاده‌ای و شهری خدمات‌رسانی می‌کنند که فاصله زمانی رسیدن به محل حادثه در شهر چهار دقیقه و در جاده‌ها هشت دقیقه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر خاطر نشان کرد: تلاش دولت خدمتگزار برای ایجاد شرایط مطلوب بهداشت و درمان ادامه دارد و شهرستان دیر نیز از برکات آن بهره‌مند می‌شود و نیاز است شهروندان با ارائه پیشنهادات و راهکارهای سازنده ما را در انجام وظایف خود یاری دهند.

روستای دوراهک در 18 کیلومتری بندر دیر واقع است و خانه‌های بهداشت لمبدان بالایی و دوراهک زیر مجموعه مرکز بهداشتی درمانی دوراهک است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول