اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از آتش‌سوزی‌های مکرر در روستای بلوبین در زنجان/

16 مورد آتش سوزی در سال گذشته / علت آتش‌سوزی‌های مکرر در روستای بلوبین چیست؟

خبرگزاری فارس: روستای بلوبین یکی از روستاهای شهرستان ایجرود است، که سال گذشته 16 مورد آتش سوزی مسکن در آن روی داده است.

16 مورد آتش سوزی در سال گذشته / علت آتش‌سوزی‌های مکرر در روستای بلوبین چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، این روستا یکی از روستاهای خوش آب و هوای شهرستان ایجرود بوده و هوایی همچون هوای سرسبز شمال را دارد.

مدتی است، آرامش روستای بلوبین به علت آتش‌سوزی‌های مستمر در هم ریخته و همین امر موجب نگرانی ساکنان این روستا شده است.

در این میان یکی از ساکنان و اهالی این روستا به نام علی جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان این گونه واقعه را بازگو می‌کند.

از سال گذشته تا کنون 16 مورد آتش سوزی در روستای بلوبین اتفاق افتاده است، که با شواهد به دست آمده این کار به صورت عمدی صورت می‌گیرد.

در حال حاضر چهار سکنه در این روستا زندگی می‌کنند که دو نفر از این سکنه‌ها پیرزنی هستند که به علت شرایط خود اغلب اوقات را در منزل سپری می‌کنند.

جعفری در ادامه سخنان خود با اشاره به آخرین آتش سوزی اتفاق افتاده در روستای بلوبین می‌گوید: آخرین باری که آتش‌سوزی اتفاق افتاد روز جمعه بود.

وی گریزی به آتش‌سوزی‌های قبلی اتفاق افتاده در این روستا زده و می‌گوید: از سال گذشته تا کنون آتش‌سوزی‌های بسیاری در این روستا اتفاق افتاده ولی به علت بی‌خبری ساکنان و نبود لوازمی از قبیل دوربین متهمان پس از آتنش زدن خانه مورد نظر از محل متواری می‌شدند.

جعفری با اشاره به اینکه پس از هر بار آتش سوزی در روستا شرح واقعه برای ماموران پاسگاه و کلانتری واقع در محل بازگو شده و پرونده‌ای برای آن تشکیل می‌شد، افزود: به علت نبود مدارک پرونده راکد باقی می‌ماند، چرا که اهالی روستا مدرکی برای اثبات حرف خود و آتش سوزی رخ داده در آن محل نداشتند.

وی با اشاره به اینکه یکی از متهمان و افرادی که اقدام به آتش سوزی منازل می‌کرد، در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، ادامه داد: فردی که دستگیر شده عامل اصلی آتش‌سوزی نیست، بلکه این فرد دست نشانده‌ای برای عوامل اصلی این حادثه محسوب می‌شود.

جعفری کسی را به عنوان متهم اصلی در این ماجرا عنوان نمی‌کند، ولی سخن از اختلافی پنج ساله با یک فرد بساز و بفروش با ساکنان روستا را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تا کنون 16 مورد آتش‌سوزی در روستای بلوبین اتفاق افتاده است، ادامه می‌دهد: در اثر این آتش‌سوزی‌ها چهار ساختمان به صورت کامل تخریب و دو ساختمان نیز کاملا سوخته‌اند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس که پرسید آیا روستا متروکه و خالی از سکنه است، می‌گوید: درست است که روستا در زمستان دارای چهار سکنه است، ولی متروکه نیست، در حال حاضر 200 خانه مسکونی در این روستا ساخته شده است.

جعفری هوای این روستا را هوایی بسیار مناسب برای زندگی عنوان کرده و می‌گوید کسی که در آنجا زندگی کرده توان درک هوای خوش آنجا را دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از اهالی روستا در بهار و تابستان به روستا مراجعه و در آن ساکن می‌شوند افزود: با توجه به اقداماتی که دولت در راستای مهاجرت معکوس دارد، این گونه اقدامات حوادث تبلیغات منفی را در این زمینه به وجود می‌آورد.

جعفری با اشاره به اینکه فیلم افرادی که خانه‌ام را آتش زده‌اند داریم تصریح کرد: در آینده نزدیک این فیلم‌ها را به مراجع قضایی تحویل می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود همه اقداماتی که صورت گرفته هنوز اقدام عملی از سوی مسئولان صورت نگرفته است، تصریح کرد: امیدواریم مسئولان در این زمینه اقدامات عملی را انجام دهند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول