اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

حجم مبادلات اقتصادی با افغانستان افزایش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی بر افزایش حجم مبادلات اقتصادی و تجاری با افغانستان تاکید کرد.

حجم مبادلات اقتصادی با افغانستان افزایش یابد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افغانستان بازار خوبی برای خراسان شمالی محسوب می‌شود، اظهار داشت: ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی خوبی در استان برای توسعه صادرات وجود داشته که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات استفاده شود.

وی گفت: اشتراکات مختلف با افغانستان شرایط را برای گسترش روابط با این کشور فراهم ساخته به گونه‌ای که در این مقطع برای عمران و آبادانی این کشور بیش از پیش افزایش حجم مبادلات ضروری احساس می‌شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: زمینه توسعه فنی مهندسی و تجاری در استان فراهم شده است و بستر صادرات مهیاست.

وی اظهار داشت: استکبار جهانی همواره در صدد ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان است اما ما مسلمانان با اعتقادات دینی نقشه‌های دشمنان را خنثی خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: این استان یکی از استان‌های پر توان و با ظرفیت در حوزه‌های مختلف آماده همکاری با تجار افغانستان است.

شفقت با بیان اینکه حجم مبادلات این دو کشور همسایه قابل قبول نیست بنابراین باید برنامه ریزی شود تا این مبادلات گسترش پیدا کند، افزود: امروز جهان اسلام در یک شرایط خاص قرار دارد و ارتباطات فنی مهندسی و صنعتی می‌تواند باعث پیوند عمیق و نزدیک بین کشورهای مسلمان شود.

وی یادآور شد: از لحاظ جغرافیایی این استان در موقعیت خوبی قرار گرفته است و فرصت مناسبی برای تجار افغانستان است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تجار و بازرگانان و مدیران واحدهای صنعتی در این چند روز اطلاعات دقیق از توانمندی‌های استان را در اختیار هیئت تجاری افغانستان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: با شناختی که از مردم شجاع و مسلمان افغانستان داریم به زودی بیگانگان را از کشور اسلامی خود بیرون خواهند انداخت و به عنوان یک کشور مستقل با تکیه بر توانمندی‌های موجود کشور خود را می‌سازند.

شفقت اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان در روزهای گذشته با مدیریت خراسان شمالی به خوبی انجام شد این استان آمادگی برپایی نمایشگاه تجار افغانستان را نیز در این استان دارد.

وی خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم تا ارتباط تنگاتنگ و نشست‌های تخصصی، تجاری و فنی مهندسی با کشورهای مختلف همسایه خصوصاً افغانستان برقرار کنیم.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول