اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی خبر داد

احداث گود کشتی باچوخه در بجنورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی از ساخته شدن گود کشتی باچوخه در بجنورد خبر داد و گفت: البته اجرایی شدن این پروژه در آینده نزدیک منوط به تأمین زمین از سوی فرمانداری است.

احداث گود کشتی باچوخه در بجنورد

ابوالقاسم داورزنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از خواستگاه‌های ورزش کشتی باچوخه است، اظهار داشت: ساخت این گود کشتی بر اساس مصوبه سفر دولت در مرکز خراسان شمالی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه، ساخت گود کشتی باچوخه بجنورد طی سه ماه آینده اجرایی خواهد شد، بر تأمین زمین مناسب از سوی فرمانداری تاکید کرد.

داورزنی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان بجنورد نیز باید پیگیری‌های جدی‌ترین نسبت به تأمین زمین داشته باشد، گفت: برای این پروژه ورزشی بالغ بر دو میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی مصوبه سفر دولت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی همچنین به برگزاری مسابقات کشتی باچوخه از اسفند جاری تا اواخر فصل بهار در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین این مسابقات، کشتی باچوخه 14 فروردین در اسفراین بوده که برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر آن برای سال آینده نیز برنامه ریزی شده است.

وی به اقدامات اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در حوزه ورزش روستایی اشاره کرد و افزود: با توجه به آمار بالای جمعیت ساکن در روستاهای این استان، ورزش روستایی و عشایری به عنوان یک رویکرد مورد توجه این اداره کل قرار داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف ورزشی در روستاها تصریح کرد: بسیاری از این ورزشکاران در قالب هیئت‌های ورزشی روستایی و عشایری در مسابقات مختلف کشوری شرکت کرده و خوش درخشیده‌اند.

وی ساخت سالن‌های چندمنظوره و متعدد روباز ورزشی در روستاهای خراسان شمالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تأمین زیرساخت‌های ورزشی در روستاهای این استان امید می‌رود تا در سال‌های آینده ورزشکاران بیشتری از این استان در سطح ملی به عضویت تیم‌های ملی کشور درآیند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول