اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل:

طرح نوروزی راه و ترابری 25 اسفندماه شروع می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل گفت: با هدف ایمنی راه‌ها و فراهم کردن بستر سفر کم خطر طرح نوروزی راه و ترابری استان اردبیل از 25 اسفندماه شروع می‌شود.

طرح نوروزی راه و ترابری 25 اسفندماه شروع می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدکریم هدایتی عصر امروز در جلسه کمسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل اظهار داشت: ما با تمام توان و قوای خود در این طرح به مسافران و گردشگران نوروزی امدادرسانی کرده و در صورت مساعد نبودن شرایط جوی و بارش برف نسبت به بازگشایی و نمک‌پاشی جاده‌ها اقدام می‌کنیم.

وی از آمادگی کامل این اداره و راهداران پرتلاش در قالب کشیک‌ها و عوامل فعال در ارایه خدمات اشاره کرد و افزود: ما به مسافران ورودی به استان توصیه می‌کنیم با توجه به احتمال بارش برف و لغزنده بودن جاده‌ها در تعطیلات نوروزی زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی را با خود به همراه داشته باشند.

هدایتی تصریح کرد:‌ راهداران نیز در کنار نیروهای پلیس راه، امداد و اورژانس شبانه‌روزی در جاده‌ها حاضر بوده و در شرایط نامساعد جوی و اختلال در رفت و آمدها به امدادرسانی می‌پردازند.

این مسئول در ادامه سخنان خود به نصب علائم محور جدید اردبیل ـ سرچم و مهیا شدن برخی امکانات در این محور اشاره کرد و ادامه داد: با نصب تابلو و علائم‌های مختلف سعی می‌کنیم از خطر ریزش سنگ و برخی موارد آسیب‌آفرین جلوگیری کرده و اجازه ندهیم مشکلی برای هموطنان به وجود آید.

وی از نصب گاردریل به عنوان حائل و جداکننده از فاصله دو متر از شانه راه اشاره کرد و بیان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم بیشتر سفرها از محور جدید اردبیل ـ سرچم اتفاق بیفتد به همین خاطر سعی کردیم در این محور امکانات و تجهیزات مناسب را برقرار کنیم.

به گزارش فارس، مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل همچنین از برقراری پارکینگ‌های حاشیه جاده اردبیل ـ سرچم خبر داد و اضافه کرد: چندین فضای مناسب در حاشیه جاده اردبیل ـ سرچم برای پارک خودروها و استراحت موقت مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است.

هدایتی ضرورت مجهز شدن تونل‌ها و مسیر جاده را به چراغ‌های روشنایی ضروری توصیف کرد و گفت: در این محور شب رنگ‌هایی نصب شده که در ارتفاع بالاتر می‌تواند در دید مناسب راننده مؤثر باشد.

وی به اختصاص دو دستگاه خودرو برای پوشش کامل جاده اردبیل ـ سرچم خبر داد و افزود: از 25 اسفندماه این اکیپ‌ها با همراهی پلیس راه و هلال‌احمر در مسیر حاضر شده و تا 15 فروردین سال آینده خدمات‌رسانی می‌کنند.

هدایتی در ادامه سخنان خود از استقرار کانکس‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان در این محور با هدف فراهم کردن بستر سفر ایمن و راحت را یادآور شد و تصریح کرد: امیدواریم نوروز امسال خدمات کیفی را از تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان شاهد و ناظر باشیم.

به گزارش فارس، از خلخال نیز خبر می‌رسد امکانات لازم برای استقبال مسافران نوروزی تدارک دیده شده است.

فرماندار خلخال در جلسه ستاد سفرهای نوروزی این شهرستان خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن امکانات رفاهی و اسکان مسافران سفری خوب، ایمن و راحت را تدارک ببینیم.

ذبیح‌الله عبداللهی اضافه کرد: گروه‌های راهنما و هدایت مسافران نوروزی در قالب نیروهای هلال‌احمر با استقرار در چند پایگاه مبادی ورودی و خروجی شهر سعی می‌کنند مسافران نوروزی را درست راهنمایی کنند.

وی ضرورت توزیع نقشه‌ها و بروشورهای مربوط به مسیرهای ارتباطی و مناطق گردشگری این شهرستان را یادآور شد و ادامه داد: قرار است خیمه‌های نماز نیز برای اقامه نماز و انجام فرایض دینی مهمانان راه‌اندازی شود.

عبداللهی به باز بودن نانوایان کشیک در ایام تعطیلات نوروزی و پیش‌بینی پذیرایی از مسافران در غذاخوری‌ها، هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اشاره کرد و گفت: چهار باب مدرسه شبانه‌روزی در خلخال برای اسکان مسافران فرهنگی در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان خلخال با اشاره به اعلام تعطیلی پنج روزه نمایندگی ایران خودرو در خلخال از 29 اسفند تا پنجم فروردین افزود: این نمایندگی در هیچ شرایطی حق تعطیلی ندارد و مجاب است در ایام تعطیلات به مسافران ارایه خدمات کند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول