اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خبر داد

آغاز طرح امداد و نجات نوروزی از 24 اسفندماه در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: از 24 اسفندماه در سراسر جاده‌های خراسان‌جنوبی طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 91 اجرا می‌شود تا مردم لذت یک سفر شیرین را در جاده‌های ایمن استان با آرامش خاطر احساس کنند.

آغاز طرح امداد و نجات نوروزی از 24 اسفندماه در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرحیم شهریاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این طرح 32 پایگاه سیار و ثابت با همکاری معاونت امداد و نجات و امور جوانان به صورت شبانه‌روزی در جاده‌های بین شهری خراسان‌جنوبی به مدت 20 روز به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: در طرح ملی نوروزی امسال یک‌ هزار و 500 امدادگر با 40 دستگاه خودروی امدادی، عملیات امداد و نجات شامل اسکان اضطراری، کمک‌های اولیه، درمان سرپایی، انتقال و جابه‌جایی مصدومان، تغذیه، خدمات اولیه نجات، رهاسازی و جست‌وجو را انجام خواهند داد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر در جاده‌های بین شهری استان 12 پایگاه ثابت فعال هستند که علاوه بر این سه پایگاه سیار، مخصوص ایام نوروز در جاده‌های بیرجند، قاینات و فردوس نیز مستقر خواهند شد.

شهریاری یادآور شد: هم‌چنین 3 هزار نفر روز کار از جوانان با استقرار در 17 پست راهنمای مسافران نوروزی در ورودی و خروجی شهرها راهنمای مردم در تعطیلات خواهند بود.

وی افزود: سامانه ندای امداد و نجات 147 جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌جنوبی نیز آماده امدادرسانی به آسیب‌ دیدگان حوادث احتمالی در مسیرهای مواصلاتی است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی توزیع 20 هزار کتابچه راهنمای مسافران، 50 هزار بروشور آموزشی، 7 هزار و 500 کیف کمک‌های اولیه کمری و 7 هزار نقشه از راه‌های کشور تنها بخشی از خدماتی خواهد بود که از سوی جمعیت هلال‌احمر استان برای آسایش بیشتر گردشگران و مردم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول