اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان اسکو:

احیای مساجد تاریخی مردم را با پیشینه و هویت خود آشناتر می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اسکو گفت: مرمت و احیای آثار تاریخی به ویژه مساجد، مردم را با پیشینه و هویت خود آشناتر می‌کند.

احیای مساجد تاریخی مردم را با پیشینه و هویت خود آشناتر می‌کند

صفر آثری امروز در حاشیه بهره‌برداری از مسجد جامع سبزه میدان شهر  اسکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شهرستان اسکو با توجه به نشانه‌های تاریخی در روستاهای کندوان و حیله‌ور، از قدمت زیادی برخوردار است که می‌توان این قدمت را در آثار تاریخی به جا مانده از دوره‌های مختلف مشاهده کرد.

وی با اشاره به تعداد مساجد تاریخی موجود در شهرستان اسکو و شکوه و عظمت آنها افزود: این مساجد نشان از تدین مردم این منطقه، عشق و علاقه ساکنان به ائمه اطهار و با ایمان بودن مردم اسکو دارد.

آثری خاطرنشان کرد: اگر ما امروز از گذشته و قدمت این شهرستان خبر داشته و آن را به خوبی می‌شناسیم، مدیون زحمات مدیران، کارکنان و کارشناسان مرمت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی است.

فرماندار اسکو با قدردانی از تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی استان در مرمت آثار تاریخی اسکو تاکید کرد: نمونه بارز و نزدیک این تلاش‌ها، بهره‌برداری مسجد جامع سبزه میدان است که در کمترین زمان ممکن مرمت شده و در اختیار اهالی شهرستان قرار گرفت.

آثری اظهار امیدواری کرد، شهرستان اسکو آثار تاریخی فراوانی دارد که بسیاری از آنان در فهرست آثار ملی ثبت شده است و امیدواریم به تدریج آثار دیگری نیز به فهرست عناوین ثبت ملی این شهرستان افزوده شود.

مسجد سبزه میدان اسکو با 15 گنبد و 4 هزار مترمربع مساحت یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین مساجد دوره صفوی آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود، که با اتمام عملیات مرمتی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی استان، فرماندار اسکو، خانواده معظم شهدا و جمعی از مردم شریف شهرستان اسکو بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول