اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد

سازش 17 درصدی در پرونده‌های شورای حل اختلاف مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در شورای حل اختلاف، 190 هزار و 709 پرونده مختومه شد که از این میزان، 17 درصد به صلح و سازش منجر شده است.

سازش 17 درصدی در پرونده‌های شورای حل اختلاف مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام حسین طالبی ظهر امروز در نشست افتتاح و آغاز به کار شعبه ویژه تخصصی شورای حل اختلاف سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، اظهار داشت: شورای حل اختلاف یک نهاد مقدس و شبه قضایی است که در سال 81 با هدف ترویج صلح و سازش بین افراد در جامعه تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه این نهاد با پشتوانه آموزه‌های دینی اعم از قرآن و حدیث تشکیل شد، ادامه داد: فطرت سالم انسان، همین را می‌پسندد که در صورت بروز اختلاف بین دو یا چند نفر، باید تلاش کنیم که صلح و سازش ایجاد شود.

طالبی تصریح کرد: شورای حل اختلاف تاکنون خدمات زیادی در جامعه انجام داده و قانون ویژه‌ای هم برای آن تصویب شده است.

این مسئول با بیان اینکه در مازندران بیش از 500 شورای حل اختلاف شهری و روستایی ساماندهی شده که مشغول فعالیت هستند، گفت: شوراهای حل اختلاف، خدمت بزرگی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در 11 ماهه  سال جاری 189 هزار و 288 پرونده به شوراهای حل اختلاف در استان ارجاع شده است، اضافه کرد: 190 هزار و 709 پرونده مختومه شده است.

طالبی با بیان اینکه از میان پرونده‌های مختومه، 17 درصد به صلح و سازش منجر شده است، بیان داشت: وقتی پرونده‌ای به صلح و سازش منجر شود، هزینه‌های طرفین دعوی هم کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف، حوزه فعالیت مشخصی دارند، ادامه داد: از نظر صلاحیت رسیدگی شوراهای حل اختلاف، در حوزه شهری و روستایی مجاز هستند که هر نزاعی را که امکان صلح و سازش است، ورود پیدا کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف در شهرها مجاز هستند در پرونده‌های تا پنج میلیون تومان و در روستاها هم تا سه میلیون تومان ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مردم ما نشان دادند می‌توانند همه سختی‌ها را تحمل کنند و راه حلی برای آن پیدا کنند، یادآور شد: نباید احساس بی‌تفاوتی کنیم. اگر ما کار را درست انجام دهیم مردم در رفاه خواهند بود.

طالبی در پایان خاطرنشان کرد: پابرهنه باید سرباز این حکومت باشیم.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول