اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد

کشف 32 هزار انواع مواد محترقه و دستگیری توزیع‌ کنندگان در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: 32 هزار عدد انواع مواد محترقه کشف شده و توزیع ‌کنندگان آن نیز دستگیر شدند.

کشف 32 هزار انواع مواد محترقه و دستگیری توزیع‌ کنندگان در اصفهان

سرهنگ حسین حسین‌زاده دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد نحوه برخورد پلیس با اخلال‌گران نظم عمومی در شب چهارشنبه‌سوری اظهار داشت: برخورد اولیه پلیس با مردم به صورت عادی است و هیچ گونه محدودیتی برای شادمانی مردم در شب چهارشنبه آخر سال ندارد.

وی افزود: توصیه پلیس برگزاری چهارشنبه‌سوری شادی‌آفرین و حضور والدین در کنار فرزندان است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: پیشنهاد می‌شود برای برگزاری بهتر مراسم چهارشنبه‌سوری خانواده‌ها به حاشیه شهر و در مکان‌هایی خلوت که برای سایر همشهریان مزاحمت ایجاد نکند، بروند.

وی با اشاره به اینکه چهارشنبه آخر سال حرکت به سوی یکی از سنت‌های گذشته ما است، ادامه داد: با کمال خوشحالی می‌توان گفت نسل جوان ما به پذیرش منطقی خوبی در برگزاری چهارشنبه‌سوری رسیده‌اند.

حسین‌زاده با تأکید به اینکه تعداد محدودی از افراد از روی نادانی به مواد محترقه دست‌ساز و توزیع آن می‌پردازند، گفت: طی این چند روز گذشته گزارشات مختلف اورژانس، بیمارستان سوانح و سوختگی و آتش‌نشانی نشان از شیب ملایم رفتار پرخطر در اصفهان خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته در اصفهان و چندین شهرستان اصفهان کم‌ترین دستگیری توزیع کنندگان را داشته‌ایم، ادامه داد: به نظر می‌رسد رفتار هیجانی جوانان ما تبدیل به یک منطق قابل قبول تبدیل شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه ما منتظر چهارشنبه آخر سال نیستم، بیان داشت: حضور در مراسم چهارشنبه آخر سال باید خانواده محور و پدر و مادر در کنار فرزندان باشند.

وی تأکید کرد: بسیاری از حوادث و سوختگی‌های ناشی از منفجر شدن مواد محترقه به ویژه ترقه بر اثر تأثیر هیجانات کاذب گروه هم‌سالان در قشر نوجوان و جوان است.

حسین‌زاده در ادامه صحبت‌های خود از کشف 32 هزار عدد انواع مواد محترقه و دستگیری توزیع کنندگان آن خبر داد.

وی هم‌چنین در مورد نحوه برخورد جدی پلیس با اخلالگران مراسم چهارشنبه آخر سال گفت: با تمام خودروسواران، موتورسواران، افراد سد معبر کننده، گروه‌های مزاحم برخورد قاطع و قانونی کرده و وسیله آنها توقیف می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه از دستگیری توزیع کنندگان ترقه‌های پیازی در شب چهارشنبه‌سوری خبر داد و گفت: توزیع کنندگان این نوع ترقه‌ها به مقامات قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: با هماهنگی دادستان استان اصفهان افراد مزاحم را دستگیر و معلوم نیست که در ایام نوروز این افراد دستگیر شده در کنار خانواده باشند.

حسین‌زاده هم‌چنین از دستگیری چند نفر توزیع کننده مواد مخدر طی روزهای اخیر خبر داد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نیروی انتظامی مکانی را با موافقت شهرداری اصفهان برای هدایت برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری در نظر گرفته است، پاسخ داد: هیچ مکانی مشخصی برای تخلیه این نوع هیجانات نداریم و مردم می‌توانند به باغات خارج از شهر و در مکان‌های بایر بروند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در مورد پیگیری و پیشنهاد این مکان بیان داشت: 10 سال است که چنین پیشنهادی در جلسات مشترک با سایر همکاران در دستگاه‌های اجرایی مختلف مطرح شده است، اما در تبادل‌نظرها خروجی منطقی نداشته و باید بررسی و کارشناسی ویژه برای این قضیه صورت گیرد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول