اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

همایش میقات‎الرضا‎‎(ع) سبب ترویج گردشگری مذهبی می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: همایش میقات‎الرضا‎‎(ع) سبب ترویج گردشگری مذهبی می‎شود.

همایش میقات‎الرضا‎‎(ع) سبب ترویج گردشگری مذهبی می‎شود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد رئوف‎سیدنژاد امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: اکثر گردشگری‎ها به سمت سیاحتی و تفریحی معطوف شده که میقات‎الرضا (ع) می‎تواند برای رسیدن به هدف مطلوب ما را یاری دهد.

وی تصریح کرد: از سوی استاندار گلستان و معاون برنامه‎ریزی استاندار ایشان قول مساعدت گرفتیم تا با تجهیز بقاع متبرکه و امامزاده‎هایی که در مسیر منتهی به حرم رضوی قرار دارند زائران را با روحیه‎ای آماده به سمت مشهد مقدس رهنمون کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه آمادگی صددرصدی برای برگزاری طرح میقات الرضا (ع) در گلستان وجود دارد، عنوان کرد: همکاری مردم و مسئولان نیز می‎تواند ما را برای میزبانی شایسته از زائران کمک کند که امیدواریم مساعدت مردم را همچون گذشته داشته باشیم و البته ثمرات این اقدام به نفع جامعه خواهد بود.

رئوف‎سیدنژاد با اشاره به اینکه اجرای هر اقدام فرهنگی مستلزم فراهم کردن تجهیزات و امکانات مورد نیاز آن است، عنوان کرد: باید شرایط لازم را برای استفاده بهینه زائران از زمان زیارت در امامزاده‎ها و بقاع متبرکه فراهم کنیم که این برنامه نیز نیاز به تجهیز اماکن متبرکه و اسکان مناسب دارد، لذا اگر امکان اسکان فراهم نشود به تعبیری می‎توان گفت انجام کار فرهنگی با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح میقات‎الرضا (ع) از طرح‎هایی است که از سوی رئیس جمهور پیشنهاد شد تا استان‎هایی که منتهی به خراسان‌رضوی می‎شوند، مکان‎هایی را برای زائران در خصوص کارهای فرهنگی فراهم کنند تا زائران با فراگیری صحیح آداب زیارت، بیشترین بهره را در هنگام زیارت امام هشتم (ع) داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اذعان داشت: همه میقات‎ها حتی بعد از زیارت زائران از حرم رضوی این امکان را فراهم می‎کنند تا زائر حال و هوای روحانی خویش را حتی بعد از برگشت از زیارت حفظ کنند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول