اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل:

2 آمبولانس مراقبت ویژه به ناوگان هلال‌احمر اردبیل افزوده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: سال آینده دو آمبولانس مراقبت ویژه آی‌سی‌یو با تمام تجهیزات و امکانات به ناوگان خودرویی جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل افزوده می‌شود.

2 آمبولانس مراقبت ویژه به ناوگان هلال‌احمر اردبیل افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بهرام غیبی ظهر امروز در نشست با جمعی از فعالان امداد و نجات نوروزی در اردبیل اظهار کرد: ما در یک سال گذشته تلاش کردیم تا با نوسازی ناوگان حمل و نقل خود به خرید تجهیزات و امکانات نوین برای هلال‌احمر استان اقدام کنیم که در همین زمینه آمبولانس‌های مجهز، ست نجات و در آینده نزدیک نیز کلینیک دندان‌پزشکی و خدمات عمومی، تخصصی هلال‌احمر استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه جامع علمی – کاربردی هلال‌احمر و کمک این مجموعه به تربیت نیروی متخصص در حوزه امداد و نجات تصریح کرد: با مجوز صادر شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی درمان عمومی، تخصصی هلال‌احمر همزمان با هفته هلال‌احمر در اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

غیبی در مورد خرید بالگرد به صورت مستقل برای استان اردبیل خاطر نشان کرد: ما هم اکنون به همراه سه استان آذربایجان‌غربی، شرقی و زنجان از طریق هوانیروز تبریز مورد حمایت هوایی هستیم و قرار است در اواسط تعطیلات نوروزی نیز چند روزی بالگرد مستقر در هوانیروز تبریز به صورت هوایی جاده‌ها و نحوه امدادرسانی‌های ما را کنترل کند.

این مسئول گفت: براساس تفاهم جمعیت هلال‌احمر و وزارت کشور و استانداران قرار بود 50 درصد هزینه ساخت آشیانه و خرید بالگرد را وزارت کشور و استانداران پرداخت کنند و 50 درصد مابقی را هلال‌احمر تأمین کند که براساس همین رویکرد اگر در سال آینده در بودجه سال 91 مبلغ مورد نظر تأمین شود تلاش می‌کنیم تا بالگرد مستقلی برای این استان خریداری و در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل اضافه کرد: رویکرد جمعیت هلال‌احمر تجهیز امکانات در روی زمین است و در مرحله بعد به امداد هوایی فکر می‌کنیم که بر همین اساس اولویت ما در استان اردبیل نیز تجهیز ست نجات، آمبولانس و پایگاه‌های بین‌شهری است.

غیبی از استقرار تیم سیار کوهستانی در پایگاه سبلان اردبیل خبر داد و افزود: پایگاه دایمی نیز در لاهرود مستقر شده و در تمام فصول سال به کوهنوردان و علاقمندان به صعود کوه کمک می‌کنند.

وی در مورد استقرار تجهیزات هلال‌احمر در مسیر جدید سرچم – اردبیل نیز گفت: پیرو مصوبه کمسیون ایمنی راه‌ها 25 درصد کل امکانات قرار است در محور اردبیل – سرچم مستقر شود که ما کانکس موقتی را نیز در این مسیر دایر کردیم.

غیبی افزود: با حل مشکل آب، برق و تلفن کانکس نیروهای ما با تجهیز یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی ست نجات و دستگاه ست نجات به همراه چهار امدادگر شبانه‌روزی در این مسیر به مسافران و گردشگران نوروزی مدد می‌رسانند.

وی همچنین یکی از مشکلات این مسیر را نبود ارتباط خطوط مخابراتی اعلام کرد و گفت: اگر این مشکل برطرف نشود به یقین در ارتباط مردم با سامانه 147 مشکلاتی به وجود می‌آید.

غیبی در ادامه سخنان خود به کسب رتبه سوم امداد و نجات برای اولین بار توسط هلال‌احمر استان در سطح کشور و ممتاز بودن دستگاه هلال‌احمر در بخش نماز و همچنین کسب رتبه اول کشوری در معاونت جوانان در 11 ماهه امسال اشاره کرد.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول