اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اعلام کرد

امداد و نجات و راهنمایی مسافران دو طرح نوروزی هلال احمر کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از ارائه خدمات نوروزی امسال این جمعیت در قالب دو طرح امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی به مسافران ورودی به استان خبر داد.

امداد و نجات و راهنمایی مسافران دو طرح نوروزی هلال احمر کردستان

آرش لهونی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بدون هیچ چشم‌داشت مادی تخصص خود را در اختیار کارهای بشردوستانه قرار می‌دهند، اظهار کرد: این مهم در قالب برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در طول سال دنبال می‌شود.

به گفته وی، برنامه‌های طرح نوروزی امسال در قالب دو طرح امداد و نجات و طرح راهنمایی مسافران نوروزی در سطح استان به مسافران و هم‌استانی‌های عزیز از 24 اسفند امسال تا 14 فروردین سال‌ آینده دنبال می‌شود.

* راه‌اندازی 21 پایگاه ثابت و سیار در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان تصریح کرد: در طرح نوروزی امسال حوزه امداد و جوانان این جمعیت  3 هزار و 700 نفر روز خدمات مختلف را در 12 پایگاه سیار و ثابت و 9 پایگاه پشتیبانی در قالب‌های مختلف به مسافرین ارائه خواهند کرد.

لهونی اضافه کرد:  یک‌هزار و 700 نفر روز از مجموع 3 هزار و 700 نفر روز خدمات ارائه شده هلال احمر توسط حوزه امداد و نجات انجام می‌شود و 2 هزار نفر روز آن نیز مربوط به حوزه جوانان خواهد بود.

به گفته وی، ارائه کمک‌های اولیه، جستجو، رهاسازی مصدومان، کمک به انتقال مصدومان و انتقال آنها به مراکز درمانی و اسکان و تغذیه در راه ماندگان از جمله خدماتی است که در طرح نوروزی توسط امدادگران این جمعیت در سطح استان ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25 پست راهنمای مسافران نوروزی در شهرهای استان ایجاد شده که 3 نفر از جوانان عضو جمعیت هلال احمر روزانه به مسافران خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند.

به گفته لهونی، در طرح نوروزی سال گذشته به ازای هر پست این جمعیت دو نفر حضور داشتند که امسال به هر پست یک نفر اضافه شده است.

وی تصریح کرد: ارائه اطلاعات مختلف در مورد جاذبه‌های تفریحی و توریستی استان به مسافران و خوش‌آمدگویی به آنان از جمله خدمات ارائه شده توسط پست‌های راهنمای مسافران نوروزی در سراسر استان خواهد بود.

* برپایی خیمه‌های نماز توسط جمعیت هلال احمر در کردستان

وی همچنین از برپایی خیمه‌های نماز در برخی از ورودی‌های استان برای مسافران خبر داد و افزود: این برنامه چند سالی است که توسط این جمعیت اجرا و بازخورد و نتیجه بسیار خوبی داشته است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول