اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آرزویی که محقق شده است

ورزش برای همه

خبرگزاری فارس: اهالی شهرری بیشترین سرانه ورزشی را در بین مناطق تهران دارند.

ورزش برای همه

 به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، چند سالی است که به همت مدیران شهری، شعارهای ورزش همگانی محقق شده و ورزش با رویکرد سلامت و تفریح در فهرست برنامه‌های شهروندان از جایگاه خوبی برخوردار شده است و این موضوع باعث شده تا بین تقاضا و عرضه برنامه‌های ورزشی موازنه مطلوبی ایجاد شود و سرانه ورزشی شهرری، رکورددار سرانه‌های ورزشی پایتخت شود.

رویکرد محوری شهردار تهران مبنی بر کاهش فاصله مناطق شمال و جنوب، ترویج و توسعه ورزش همگانی، نگاه کارشناسی و تخصصی مدیران ورزشی منطقه به مقوله ورزش و ده‌ها دلیل دیگر دست به دست هم داده تا منطقه‌ای که تا چند سال پیش در فقر فضاهای ورزشی به سر می‌برد و شهروندانش در حسرت داشتن یک زمین خاکی فوتبال بودند، اکنون به عنوان یکی از پیشگامان توسعه ورزش بر سکوی برترین‌ها بایستد. در نخستین روزهای سال 91 به سراغ بهنام ابوالقاسم‌پور، مدیر تربیت‌بدنی شهرداری منطقه 20 می‌رویم تا از اتفاقات ورزشی منطقه در سال گذشته با خبر شویم. آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل این گفت‌و‌گو است.

 

فارس: به عنوان نخستین سئوال بفرمائید وضعیت فضاهای ورزشی شهرری نسبت به گذشته چه تغییری کرده است؟

با نگاهی به گذشته می‌بینیم که اهالی ری تا همین چند سال پیش از داشتن یک زمین چمن مصنوعی یا یک ورزشگاه مجهز محروم بودند اما در حال حاضر امکانات ورزشی و تجهیزات بقدری توسعه یافته که هیچ شهروندی نمی‌تواند برای فاصله گرفتن از مقوله ورزش بهانه بیاورد و این ادعا شعار نیست بلکه هدفی تحقق یافته است که حتی از نگاه شهروندان منطقه هم دور نمانده است و اکنون با توجه به نگاه مدیران شهری علاوه بر امکانات سخت افزاری، برنامه‌های تفریحی، ورزشی، مسابقات، جشنواره‌های ورزشی و ... نیز به‌طور مستمر در بطن محلات برگزار می‌شود که سهم برخورداری اهالی منطقه را از ورزش افزایش چشمگیری داده است.

 

فارس: سرانه فضاهای ورزشی در شهرری چقدر است؟

در حال حاضر با توسعه اماکن ورزشی و ساخت چندین مجموعه ورزشی بزرگ و فرا منطقه‌ای، سرانه فضاهای ورزشی منطقه به حدود یک متر مربع برای هر نفر رسیده است که با سرانه فضاهای ورزشی مطلوب و استاندارد جهانی چند سانتی‌متری بیشتر فاصله نداریم که با افتتاح پروژه‌های ورزشی منطقه در سال جاری این سرانه از یک متر هم فراتر می‌رود. 

 

فارس: از امکانات و سالن‌های ورزشی منطقه بگویید.

مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم علیه‌السلام (جانبازان) که بزرگ‌ترین ورزشگاه اختصاصی جانبازان در خاورمیانه محسوب می‌شود، یکی از مهم‌ترین دست آوردهای مدیریت شهری در زمینه افزایش سرانه ورزش است، دو ورزشگاه با زمین چمن مصنوعی و امکانات ورزشی چند منظوره به نام مدرس و شهر سالم نیز قدیمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های ورزشی منطقه هستند که تجهیزات آنها بنا بر مطالبات شهروندان و و برگزاری مسابقات ورزشی به‌طور دائمی به روز رسانی می‌شود. در کنار آنها مجموعه ورزشی یاس، ولی‌عصر (عج)، شهر سالم 2، سلمان فارسی، دولت‌آباد، فیروزآباد، مجموعه استخر و سونای سوریان، 9 مجموعه ورزشی الزهرا (س)، سه زورخانه و 28 زمین چمن مصنوعی نیز جزو سرانه فضاهای ورزشی منطقه محسوب می‌شود که به زودی نیز چندین پروژه ورزشی دیگر به امکانات ورزشی منطقه اضافه می‌شود.

 

فارس: از مهمترین دغدغه‌های تربیت‌بدنی در سالی که گذشت برایمان بگویید؟

برگزاری مسابقات محلات یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین برنامه ورزشی این اداره محسوب می‌شود که از ابتدای سال آغاز شد و تا پایان سال ادامه یافت. در سال 90 اهالی محلات فرصت رقابت در 20 رشته ورزشی را داشتند که پس از مرحله نخست، ورزشکاران منتخب محلات به مسابقات ناحیه راه یافتند و سپس در مسابقات منطقه ای به رقابت پرداختند و در نهایت شانس خود را در لیگ شهر تهران و در رقابت بزرگ‌تر، محک زدند. در سال 90 بیش از 12 هزار نفر از اهالی محلات در این مسابقات شرکت کردند که با توجه به استقبال شهروندان در سال آینده به تعداد رشته‌های ورزشی افزوده می‌شود.

 

فارس: از رونق ورزش بانوان بگویید.

آمار استفاده بانوان از اماکن ورزشی منطقه حکایت از ورزشکار بودن بانوان منطقه دارد به همین منظور 9 سوله ورزشی الزهرا (س) برای استفاده اختصاصی بانوان تجهیز و مناسب‌سازی شده است و خوشبختانه پراکنش این اماکن نیز به گونه‌ای است که امکان دسترسی به آنها برای همه بانوان منطقه امکان پذیر باشد.

البته ناگفته نماند سایر ورزشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی نیز از صبح تا 3 بعدازظهر در اختیار بانوان و بعد از آن مورد استفاده آقایان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول