اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/خراسان جنوبی نگین کویر ایران/

افزایش چشمگیر بازدید از آثار تاریخی سرایان/ ترافیک در تماشای پخت نان محلی

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرایان از افزایش چشمگیر بازدید از آثار تاریخی این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش چشمگیر بازدید از آثار تاریخی سرایان/ ترافیک در تماشای پخت نان محلی

محمد عرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه با آغاز مسافرت‌های نوروزی بازدید از آثار تاریخی سرایان افزایش یافت، اظهار داشت: این روند دیروز و امروز رشد چشمگیری داشت به طوری که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد بازدید بالای مردم از آثار تاریخی این شهرستان بودیم.

وی ادامه داد: شهرستان سرایان در شمال غربی استان خراسان جنوبی واقع شده است که حدود 7 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از شمال به بخش کاخک گناباد، از شمال شرقی با بخش خضری دشت بیاض قاین و از شرق با شهرستان قاین و از جنوب به بخش خوسف شهرستان بیرجند و از غرب با فردوس همسایه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرایان گفت: طی دیروز و امروز چهار نوبت پخت نان محلی و استقبال بی‌نظیر مردم و صف خرید نان در محل سیاه چادر عشایری و نمایشگاه صنایع دستی، صف‌های نانوایی‌های شهر سرایان را خلوت کرده است.

عرب تصریح کرد: استقبال خوب مردم شهر سرایان و مسافران نوروزی از نمایشگاه صنایع دستی ورودی شهر و سیاه چادر عشایری، خستگی را از تن نیروهای ستاد دور کرده است و سبب دلگرمی آنها شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون آمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان نسبت به سنوات قبل افزایش چشمگیری داشته است، گفت: راهنمایان موزه و بناهای تاریخی لحظه‌ای فرصت استراحت ندارند.

سرایان از لحاظ مختصات جغرافیایی در 58 درجه و 31 دقیقه طول جغرافیایی و 33 درجه و 51 دقیقه عرض جغرافیایی قرار گرفته است و دارای 1440 متر ارتفاع از سطح دریا است.

این شهرستان دارای چهار دهستان و بخش به نام‌های مصعبی، آیسک، سه قلعه و چرمه است و دارای تعداد 232 روستای تابع با جمعیتی بالغ بر 24 هزار و 518 نفر بوده و پوشش گیاهی منطقه نیز استپی درمنه گون و نوعی بادام وحشی یا تنگون است.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول