اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای امدادرسانی به گردشگران نوروزی

بالگرد هلال‌احمر در لرستان مستقر شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: نخستین بار بالگرد هلال‌احمر برای امدادرسانی به گردشگران نوروزی در لرستان مستقر شد.

بالگرد هلال‌احمر در لرستان مستقر شد

ذبیح‌الله سیاهپوش امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: امسال به منظور ارائه خدمات امدادی مناسب و فوری به گردشگران نوروزی، یک فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر کشور در این استان مستقر شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان انجام عملیات در محورهای مواصلاتی، ارائه خدمات امدادی هوایی در سطح استان را از اهداف اصلی مستقر شدن این بالگرد در استان عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا کادر پرواز و دو نجاتگر و امدادگر نیز برای فعالیت‌های امدادی این بالگرد حضور دارند.

سیاهپوش در ادامه گفت: 22 پایگاه ثابت و سیار جمعیت هلال‌احمر لرستان به مسافران نوروزی در محورهای لرستان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: از این تعداد 11 پایگاه ثابت، 9 پایگاه موقت و سیار و دو پایگاه در پروژه جدید آزاد راه خرم‌آباد به پل‌ زال مستقر شده‌اند.

وی افزود: در هر پایگاه ثابت برای اسکان 30 خانواده به تعداد 150 نفر امکانات اولیه رفاهی نظیر چادر، لوازم گرمازا، پتو، مواد خوراکی و ... در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: علاوه بر این پایگاه‌ها سه کمپ در بلوران کوهدشت، تنگ‌فنی پلدختر و چمن سلطان الیگودرز برای استراحت مسافرانی که قصد مسافرت در این مسیرها را دارند در نظر گرفته شده است.

سیاهپوش یادآور شد: با برپایی این کمپ‌ها طی دو سال گذشته آمار تصادف‌ها در محورهای این استان تا حدودی کاسته شده است.

وی تصریح کرد: در هر پایگاه ثابت چهار نفر و سیار سه امدادگر مستقر هستند، که در صورت نیاز این افراد افزایش می‌یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با بیان اینکه این افراد تمام دوره‌های امدادی را طی کرده، گفت: برای توان‌افزایی و بازآموزی این افراد آموزش‌های فشرده برگزار شده است.

سیاهپوش خاطرنشان کرد: در محورهای پرتردد لرستان پنج خودروی نجات مستقر شده و همه پایگاه‌ها به ست نجات نیمه‌سنگین مجهز هستند.

وی یادآور شد: در حوزه جوانان در این ایام 14 پست راهنمایی نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان مستقر هستند و کار راهنمایی راهیان‌نور و مسافران نوروزی را عهده‌دار هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: توسط این پست‌ها بسته‌های فرهنگی ادارات، بروشورها و ... بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود.

سیاهپوش تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 45 هزار نفر از جوانان لرستان عضو جمعیت‌ هلال‌احمر لرستان در کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و ... هستند.

وی یادآور شد: در این ایام 500 نفر از جمعیت هلال‌احمر لرستان به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول