اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی خبر داد

انجام 5 هزار بازرسی از واحدهای صنفی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: 5 هزار بازرسی از واحدهای صنفی در خراسان‌جنوبی در ایام نوروز انجام گرفته است.

انجام 5 هزار بازرسی از واحدهای صنفی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی، الیاس جویبان اظهار داشت: برای جلوگیری از فعالیت فرصت‌طلبان و رسیدگی سریع و دقیق به شکایات مردمی و به منظور ایجاد ثبات نسبی و ممانعت از افزایش بی‌رویه و خود سرانه قیمت‌ها و جلوگیری از برخی سوء استفاده‌های احتمالی طرح نظارتی ویژه نوروز 91 از اول اسفند 90 آغاز شده که بازرسان سازمان تمام توان خود را برای کنترل و نظارت بر بازار و نحوه توزیع کالاهای اساسی وهمچنین مقابله با تخلفات احتمالی و ایجاد امنیت و آرامش در بین مردم قرار دادند.

وی با بیان اینکه بازرسی و نظارت مجامع امور صنفی در همه ایام سال به صورت مستمر و منظم از واحدهای صنفی نظارت دارند، افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز علاوه بر بازرسی از واحدهای تولیدی، کارخانجات و شرکت‌های پخش شکایات مردمی را نیز رسیدگی می‌کنند و در طرح‌های نظارتی و ایام خاص بازرسی‌های از واحدهای صنفی خدماتی و توزیعی نیز به عمل می‌آورند.

جویبان با اشاره به اینکه در طرح نظارتی ویژه نوروز امسال که تا 15 فروردین ادامه دارد و تعداد 33 بازرس در غالب طرح تشدید، 15 بازرس از مجامع امور صنفی و 18 بازرس به صورت تخصصی و 305 ناظر مردمی نیز به صورت غیرمحسوس در بازار حضور داشته و بر قیمت کالاها و خدمات نظارت دارند.

وی تصریح کرد: تا هفتم فروردین 5 هزار و 225 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، شرکت‌های خدماتی، واحدهای اقامتی و پذیرایی، مجتمع‌های رفاهی بین راهی، انبارها، سردخانه‌ها، عمده و خرده‌فروش‌ها صورت گرفته است که در این راستا 135 پرونده تخلف به ارزش 62 میلیون تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ستاد خبری ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت 24 ساعته فعال است، گفت: در مدت اجرای این طرح 426 مورد گزارش به ستاد خبری 124 داشتیم که از این تعداد 55 مورد متخلف و 341 مورد غیر متخلف شناسایی شد و 30 مورد نیز در دست بررسی است.

جویبان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و غیرصنفی اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، کم‌فروشی، حراج غیرقانونی تقلب، احتکار و عرضه خارج از شبکه، موارد را با شماره تماس 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی در استان و شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/خ۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول