اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان:

اخطار پلمپ به رستوران‌داران استفاده‌کننده از رنگ‌های مصنوعی

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان گفت: رستوران‌دارانی که از رنگ‌های مصنوعی به جای زعفران در پخت غذا استفاده می‌کند، رستوران‌های آنها پلمپ می‌شود.

اخطار پلمپ به رستوران‌داران استفاده‌کننده از رنگ‌های مصنوعی

احمدرضا شیروانی‌بروجنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در صورت کاربرد رنگ‌های مصنوعی به جای زعفران، برخورد قانونی لازم با آنها صورت گرفته و حتی به پلمپ واحد صنفی منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز بهداشت، متولی تأمین سلامت شهروندان است و در این راه کمترین تقصیر و تخلف را برنمی‌تابد، بیان داشت: مردم با اعتمادی که به مرکز بهداشت دارند به واحدهای عرضه مواد غذایی مراجعه و با آسودگی خاطر از تولیدات آنها استفاده می‌کنند و ما نمی‌گذاریم این اعتماد مخدوش شود.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان به همکاری قریب به اتفاق متصدیان واحدهای صنفی با مرکز بهداشت اشاره کرد و افزود: یکی از تخلفاتی که توسط تعداد قلیلی از متصدیان رستوران‌ها و طباخی‌ها صورت می‌گیرد کاربرد رنگ‌های مصنوعی به جای زعفران برای خوش رنگ کردن غذا است و این در حالیست که رنگ‌های مصنوعی به دلیل ترکیبات مضر شیمیایی سبب انواع سرطان‌ها و اختلالات گوارشی در مصرف‌کنندگان می‌شوند.

وی ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط موظف شدند که در بازدید از رستوران‌ها در صورت مشکوک شدن، علاوه بر نمونه‌برداری از محلول زعفران، از غذای تهیه شده نیز نمونه‌برداری کنند، چرا که متخلفان در برخی اوقات برای فریب بازرسان بهداشت محیط محلول‌های زعفران واقعی را در دسترس و دیدگان بازرسان بهداشت محیط گذاشته و مخفیانه رنگ‌های مصنوعی را در غذاها استفاده می‌کنند و بنابراین ملاک اصلی برای کارشناسان بهداشت، رنگ به کار رفته در غذاها است.

شیروانی بروجنی اضافه کرد: بازرسان بهداشت محیط که دارای کارت بازرسی بوده مجازند در هر ساعت از شبانه‌روز و به صورت سرزده به تمام اماکن عمومی از جمله رستوران‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول