اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

تغییر در نظام گمرکی و مالیاتی پیش‌نیاز تولید ملی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر نظام گمرکی و تغییر نظام مالیاتی و عوارضی از پیش‌نیازهای جدی در زمینه تولید ملی است.

تغییر در نظام گمرکی و مالیاتی پیش‌نیاز تولید ملی است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بدون ایجاد تغییر در نظام گمرکی و مالیاتی دستیابی به تولید ملی ممکن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید ملی به مقدمه‌هایی نیاز دارد که علاوه بر تغییر نظام گمرکی تغییر در مباحث علمی نیز از لازمه‌های این مهم است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون تولیدات علمی در کشور منطقی است، اما در تبدیل تولیدات علمی به فناوری کشور با مشکلاتی مواجه هستیم خاطر نشان کرد: تا زمانی که تولیدات علمی به فناوری تبدیل نشوند، در پیشرفت کشور چالش‌هایی به وجود خواهد آمد و دانشگاه‌ها تاثیرگذاری خوبی نخواهند داشت.

سلیمی ادامه داد: امروز اکثر کشورها تولیدات علمی دانشمندان ایرانی را به سرقت می‌برند و سرقت علمی می‌رود تا آرام آرام به یک رویه تبدیل شد.

این مسئول افزود: دانشمندان ایرانی به آسانی محصول تلاش علمی خود را به مقالات ISI تبدیل می‌کنند که باید برای این مسئله چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقالات ISI ملاکی برای امتیازدهی و رتبه‌بندی محسوب می‌شود افزود: ما باید با نگاه به مجلات علمی داخل کشور این فضا را بشکنیم، قطعاً ملاک رتبه‌بندی و فهم علمی درج یک مقاله نیست و این فضا باید شکسته شود.

سلیمی متذکر شد: این فضا را سایر کشورها به وجود آورده‌اند تا به آسانی بتوانند از محصول تلاش فکری دانشمندان سایر کشورها استفاده کنند.

وی جلوگیری از حاشیه‌سازی را از دیگر مقدمات لازم برای تحقق شعار سال دانست و اذعان داشت: پرداختن به حاشیه، انسان را از رسیدن به اهداف متعالی باز می‌دارد، همه با هم باید در این عرصه ورود پیدا کنند و اجازه ندهند این شعار نیز همانند برخی از شعارها محقق نشود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول