اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد همایش بزرگداشت شخصیت اباصلت(ره):

بقعه اباصلت سالانه پذیرای 3 میلیون زائر است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد همایش بزرگداشت شخصیت اباصلت(ره) گفت: سالانه 3 میلیون زائر در محل بقعه اباصلت(ره)، حاضر می‌شوند که این میزان باید با برنامه‌ریزی افزایش پیدا کند.

بقعه اباصلت سالانه پذیرای 3 میلیون زائر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضاگلزار، ظهر امروز در نشست خبری همایش بزرگداشت شخصیت اباصلت که در محل اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بزرگداشت شخصیت اباصلت، برای نخستین‌ بار در تاریخ 31 فروردین‌ماه سال جاری با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در محل بقعه ایشان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد همایش بزرگداشت شخصیت اباصلت(ره) ادامه داد: نام اصلی وی، عبدالسلام بن صالح است و با عنوان اباصلت، بارها از سوی امام رضا(ع)، مورد خطاب قرار گرفته است.

گلزار تأکید کرد: وی قبل از ورود امام هشتم به مرو، در این شهر ساکن بوده و اجداد او خراسانی هستند در حالیکه خود اباصلت در مدینه به دنیا آمده است.

وی تصریح کرد: ویژگی برجسته اباصلت این بوده که دوران حیات امام رضا(ع) را به طور کامل درک کرده و تا آخرین لحظات زندگی با برکت ایشان نیز در کنار علی‌ بن موسی‌الرضا بوده است.

رئیس ستاد همایش بزرگداشت شخصیت اباصلت(ره) با اشاره به اینکه اباصلت در دوران عمر خود سفرهای زیادی انجام داده، تأکید کرد: این سفرها با هدف نشر فرهنگ رضوی و جمع‌آوری احادیث شیعه انجام ‌شده است.

وی اظهار کرد: برگزاری همایش‌هایی برای شخصیت‌های مذهبی، در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی است و باید تعداد این همایش‌ها افزایش پیدا کند.

گلزار با اشاره به برنامه‌های همایش بزرگداشت شخصیت اباصلت(ره)، تأکید کرد: ستاد برگزاری این همایش از حدود 2 ماه قبل، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است و پنج کمیته علمی، روابط عمومی، انتشارات، اجلاسیه و کمیته پشتیبانی ستاد برگزاری همایش را در این امر یاری می‌دهند.

وی گفت: از میان مقالات ارسال شده به این همایش، 8 مقاله برتر انتخاب می‌شوند و مجموع مقالات نیز در کتابچه همایش چاپ خواهد شد.

رئیس ستاد همایش بزرگداشت شخصیت اباصلت(ره) با اشاره به اینکه سالانه 3 میلیون زائر در بقعه متبرکه اباصلت حاضر می‌شوند، اضافه کرد: برنامه‌ای درازمدت و هدفمند در قالب طرح جامع توسعه آستانه اباصلت پیش‌بینی شده است و مطالعات اولیه آن نیز در حال انجام است.

گلزار گفت: ایجاد زائرسرا، بازارچه، پارکینگ، مجموعه فرهنگی، گسترش فضای سبز و عرضه محصولات فرهنگی در محل بقعه متبرکه اباصلت از جمله برنامه‌هایی است که در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: متأسفانه تاکنون نگاه مردم و مسئولان شهری به بقعه اباصلت، نگاه صحیحی نبوده و در 2 سال گذشته تلاش زیادی برای تقویت جنبه‌های زیارتی و سیاحتی آرامگاه اباصلت(ره) انجام شده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول