اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر:

محققان و پژوهشگران عرصه کشاورزی حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر گفت: محققان و پژوهشگران عرصه کشاورزی حمایت می‌شوند.

محققان و پژوهشگران عرصه کشاورزی حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان یوسف فخری در نشست با مسئولان دشتستان اظهار داشت: مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر در سال‌های اخیر در راستای انجام تحقیقات علمی و بویژه پژوهش‌های کاربردی در حوزه کشاورزی عملکرد مطلوبی داشته و به نتایج بسیار خوبی رسیده‌ایم.

 

وی با اشاره به اهمیت مرکز تحقیقات کشاورزی افزود: این ایستگاه تحقیقاتی تنها مرکز تحقیقاتی مرجع در استان بوشهر است که عمده فعالیت‌های آن شامل اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی کاربردی استان، انجام فعالیت‌های آموزشی و انتشاراتی، شرکت در امور ترویجی و کنترل و گواهی بذر در بخش‌های آب و خاک، بذر و نهال، دامپزشکی، منابع طبیعی، اقتصاد، کشاورزی و مسائل روستایی، گیاه‌شناسی، خرما و میوه‌های گرمسیری، آبخیزداری و علوم دامی است.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر از سال 1372 فعالیت‌های خود را آغاز کرده و هم‌اکنون در این مرکز با 9 بخش، هفت ایستگاه و مزرعه تحقیقاتی و نیروی انسانی بیش از 50 نفر متخصص ( عضو هیئت علمی و کارشناس تحقیقاتی) و 80 نفر کارشناس، کاردان، تکنیسین، پشتیبانی و اطلاع‌رسانی با اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و استراتژیک مشغول به فعالیت هستند.

 

 فخری اضافه کرد: انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی کاربردی در زمینه‌های مربوط به آب و خاک، اصلاح بذر و نهال، اصلاح‌ نژاد پرورش دام و آبزیان، جنگل و مرتع و آبخیزداری، آفات و بیماری‌های گیاهی و راه‌های مبارزه با آن و انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی کاربردی به منظور بهره‌برداری از فنون پیشرفته بیوتکنولوژی در بخش کشاورزی نیز بخشی از فعالیت‌های این مرکز است.

 

وی با تاکید بر حمایت از محققان و پژوهشگران عرصه کشاورزی افزود: تحقیقات علمی گامی مهم در زمینه ترویج فعالیت‌های کشاورزی است و بدون تردید مطالعات تحقیقاتی در عرصه‌های کشاورزی و شناخت نیازهای کشاورزی استان بوشهر از مسائل مهمی است که در بهبود شرایط کشاورزی استان بوشهر مؤثر است و این نهاد در سال‌های اخیر با تمام توان در این راستا گام برداشته است.

 

فخری اذعان داشت: باید از همه امکانات موجود برای رشد و توسعه کشاورزی استان اهتمام ورزیم.

 

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول