اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کتاب "اصول علم جغرافیا و مساحی" منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب "اصول جغرافیا و مساحی" نوشته دکتر پاشا علی‏پور، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن منتشر شد.

کتاب "اصول علم جغرافیا و مساحی" منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران نویسنده کتاب اصول جغرافیا و مساحی ظهر امروز در سخنرانی معرفی کتاب خود گفت: کمبود منابع درسی گرایش‏های علوم جغرافیایی به خصوص اصول علم جغرافیا بر اساس سرفصل‏های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کاملا ملموس است.

علی‏پور ادامه داد: کتاب حاضر نیاز دانشجویان در رشته‏های فوق را برآورده می‏سازد؛ چرا که بر اساس سرفصل‏های مصوب آموزش عالی تهیه شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: پیشرفت‏های سریع جامعه‏های انسانی به ویژه از قرن هجدهم میلادی یعنی آغاز صنعتی شدن و افزایش شمار نشر در زمینه‏های گوناگون دانش بشری، جغرافیا را امری لازم و اجتناب‏ناپذیر ساخته است.

علی‏پور بیان کرد: به طور کلی ویژگی‏های خاص زندگی گروه‏های انسانی و خصوصیات معین محیطی مجموعه‏ای پویا و مبتنی بر کنش متقابل به وجود می‏آورد که در گذر زمان تغییر می‏پذیرد و با پیدایش انسان بر روی کره زمین، جغرافیا را به وجود آورده است.

وی گفت: از زمانی که انسان بر روی کره زمین قدم نهاد، برای رفع نیازهای اولیه و ادامه حیات خود یعنی غذا و سرپناه برای در امان ماندن از پدیده‏های طبیعی، هم‏نوعان و دیگر مخلوقات در حیات‏وحش وابسته به مکان‏های معین و مناسب برای زندگی بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن یادآور شد: شناسایی این مکان‏ها نخستین کوشش انسان در موجودیت بخشیدن به علم جغرافیا در قلمروی دانش بشری است.

علی‏پور خاطر نشان کرد: علم روز مسلح به تکنولوژی هر روز با فرضیاتی روبه‏رو است که با گذر زمان و استفاده از ابزار پیشرفته این فروض بعضا رد می‏شود و حقیقت علم وقتی نظریه می‏شود، ما را خیره‏تر می‏کند.

به گزارش فارس؛ کتاب "اصول جغرافیا و مساحی" نوشته دکتر پاشا علی‏پور، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در 270 صفحه و با عناوین فواید و انواع جغرافیا، تعاریف جغرافیا از دیدگاه جغرافی‏دانان جهان، پدیده تعاریف جغرافیای کاربردی، مکتب‏های ماندگار، تاریخ نقشه و رسم نقشه به چاپ رسیده است.

این کتاب برای تمامی دانشجویان خصوصا دانشجویان رشته علوم اجتماعی و جغرافیا مورد استفاده است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول