اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد

شرکت 153 مدرسه در اجرای طرح ملی حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: 153 مدرسه خارج از فعالیت اصلی خود در زمینه حفظ کامل قرآن در استان قم فعالیت دارند.

شرکت 153 مدرسه در اجرای طرح ملی حفظ  قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ناصر حمزه‌ای ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قم که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به طرح ملی حفظ قرآن در مدارس استان قم گفت: طرح ملی حفظ قرآن به مدت دو سال است که در مدارس استان قم اجرا می‌شود.

وی افزود:‌ در حال حاضر 153 مدرسه خارج از حوزه اصلی فعالیت خود، در زمینه حفظ قرائت و روخوانی در تمام مقاطع دانش‌آموزی و فرهنگیان فعالیت می‌کنند.

حمزه‌ای ادامه داد: در سال 89، 20 هزار دانش‌‌آموز و در سال 90، 18 هزار دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی در این طرح شرکت داشتند که در مجموع 56 درصد دانش‌آموزان زیر پوشش این طرح قرار دارند.

معاون تربیت بدنی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: تمام دانش‌آموزان حاضر در این دوره‌ها مراحل روخوانی، روان‌خوانی، ‌تجوید و تفسیر را در مدارس قرآنی فرا گرفته‌اند.

وی اظهار داشت:‌ 36 هزار نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان در دو گروه 120 و 300 نفره به عنوان سر تیم قرآن را روزانه در سه مرحله ختم کردند.

 

* شرکت 92 هزار نفر در آزمون درس‌هایی از قرآن

حمزه‌ای با بیان اینکه طرح «درس‌هایی از قرآن» از جمله دیگر برنامه‌های آموزشی این طرح است، گفت:‌ تمام دانش‌آموزان باید در کلاس‌های «درس‌هایی از قرآن» شرکت کرده و از مباحث درسی آن خلاصه‌نویسی کرده تا مجوز ورود به مرحله پایانی و آزمون نهایی را کسب کنند.

معاون تربیت بدنی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد:‌ این طرح در ابتدا تنها در استان قم انجام می‌شد که در سال گذشته به عنوان یک طرح ملی اجرایی شد و 92 هزار نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان سال گذشته در این آزمون شرکت کردند.

وی ابراز داشت:‌ 38 هزار دانش‌آموز در سال گذشته در طرح قرآن و معارف اسلامی در هشت رشته قرآن، ‌تفسیر، احکام، اذان، صحت قرائت و حفظ شرکت کردند که از این تعداد هزار و 200 نفر در مرحله استانی حضور پیدا کردند.

حمزه‌ای تصریح کرد: از این تعداد 79 نفر به مسابقات کشوری راه یافته و 22 نفر نیز برای نخستین بار در سه رشته قرآنی مقام اول و برتر را کسب کردند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول