اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد از حذف اعتبار 1500 میلیارد تومانی بودجه فرهنگی کشور

هدایتخواه: به دنبال احیای بودجه ارتقای شاخص‌های فرهنگی هستیم

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حذف اعتبارات یک‌هزار و 500 میلیارد تومانی ارتقای شاخص‌های فرهنگی در بودجه امسال گفت: به دنبال احیای اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی در کمیسیون تلفیق هستیم.

هدایتخواه: به دنبال احیای بودجه ارتقای شاخص‌های فرهنگی هستیم

ستار هدایتخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به جلسات کمیسیون تلفیق بودجه و نقاط ضعف و قوت امسال لایحه بودجه کشور اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ما به آن انتقاد داریم حذف اعتبار یک‌هزار و 500 میلیارد تومانی ارتقای شاخص‌های فرهنگی است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این اعتبار از سال 89 و 90 در بودجه وجود داشته است که متاسفانه امسال در کلیات لایحه بودجه حذف شده است.

هدایتخواه با بیان این‌که البته امسال به نسبت سال گذشته افزایش اعتبارات فرهنگی در بودجه‌های استانی را داشته‌ایم، تصریح کرد: این افزایش به حدی نیست که بتواند حذف اعتبار یک‌هزار و 500 میلیارد تومانی ارتقای شاخص‌های فرهنگی را جبران کند.

وی تاکید کرد: این مورد خود موجب کاهشی محسوس در اعتبارات عمرانی بخش‌های فرهنگی می‌شود که تاثیرگذار بوده و به همین دلیل در کمیسیون تلفیق با همه توان احیای آن را پیگیری خواهیم کرد.

مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به افزایش اعتبارات دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور در بودجه امسال اشاره و بیان کرد: بودجه عمرانی بخش فرهنگی نیز رشد بیش از 30 درصدی را داشته است و بودجه دستگاه‌ها نیز به تناسب از 15 درصد به بالا رشد داشته‌اند.

هدایتخواه با تاکید دوباره بر اینکه با این همه افزایش، خلأ مبلغ یک‌هزار و 500 میلیارد تومانی ارتقای شاخص‌ها پر نمی‌شود، خاطرنشان کرد: با این حذف در سرجمع بودجه‌های عمرانی بخش فرهنگی کاهش نسبتا محسوسی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول