اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نبود امکانات مورد نیاز

آتش‌سوزی سال گذشته پلدختر با بطری و دبه‌های آب خاموش شد

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدختر گفت: به علت نبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز آتش‌سوزی سال گذشته پلدختر با بطری و دبه‌های آب خاموش شد.

آتش‌سوزی سال گذشته پلدختر با بطری و دبه‌های آب خاموش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی صبح امروز در جلسه ستاد بحران و اطفای حریق شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه در آتش‌سوزی سال گذشته این شهرستان که بیش از 900 هکتار از جنگل‌ها و مراتع در آتش سوخت و بالغ بر 20 میلیارد ریال به منابع طبیعی خسارت وارد شد، گفت: به علت نبود امکانات و تجهیزات در این حادثه با بطری‌ها و دبه‌های 20 لیتری آب به مقابله با آتش‌سوزی برخاستیم.

وی افزود: برای مهار این آتش‌سوزی از بالگرد هوانیروز کرمانشاه کمک گرفته شد، که بالغ بر یک میلیارد و 650 میلیون ریال هزینه سورتی پرواز شد.

فرماندار پلدختر با اظهار تأسف از نبود تجهیزات مهار حریق در استان لرستان و شهرستان پلدختر گفت: در آتش‌سوزی سال گذشته در کوه‌های مهله و تنوم این شهرستان در ماه مبارک رمضان بیش از هشت ساعت منتظر ورود بالگرد به منطقه بودیم.

وی افزود: اگر استان لرستان و شهرستان پلدختر به تجهیزات و امکانات اطفای حریق مجهز بود، در همان ساعات اولیه آتش مهار و از وارد شدن خسارت جلوگیری می‌شد.

رشیدی افزود: شهرستان پلدختر به لحاظ توپوگرافی نیازمند اعتبار، امکانات، تجهیزات، تقویت و آموزش نیروی انسانی است تا شاهد آتش‌سوزی به این وسعت و حجم نباشیم.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: متوسط بارندگی امسال شهرستان پلدختر 127 میلی‌متر بود، که این نشان از کم‌آبی است و باغداران و کشاورزان را با مشکلاتی رو به رو می‌کند.

علی خادمی اظهار داشت: برای رفع مشکل آب باغات یکپارچه زیودار که افتخار جهاد کشاورزی است، با خرید پمپ مشکلات باغات پایین‌دست را باید حل کرد و در این رابطه مکاتباتی صورت گرفته است.

وی افزود: قبل از آنکه این مشکل به بحران اجتماعی و تعارضات تبدیل شود، باید حل شود و ضرورت دارد، از پمپ و موتور دوم استفاده شود، تا مردم احساس نگرانی نداشته باشند.

در ادامه مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پلدختر گفت: در آتش‌سوزی سال گذشته در این شهرستان نیروهای انسانی اداره منابع طبیعی شهرستان پلدختر 60 ساعت اضافه کار و هشت ساعت مأموریت دریافت کرده‌اند، که این موضوع روحیه و توان نیروها را تحلیل می‌برد و علاقه و رغبتی به ادامه فعالیت در جنوبی‌ترین بخش شهرستان که دمای آن در تابستان به 60 درجه می‌رسد را ندارند.

سیاوش میرزایی از مسئولان استان خواستار حمایت و تقویت این اداره در جهت مهار آتش‌سوزی با اختصاص اعتبارات لازم شد.

در ادامه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان لرستان در این جلسه گفت: شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، چگنی، خرم‌آباد و الشتر از شهرستان‌های بحرانی استان از لحاظ آتش‌سوزی می‌باشند که از همه مهم‌تر شهرستان پلدختر است، که باید به این شهرستان توجه جدی صورت گیرد.

الهیار خدایی‌سوری افزود: باید در راستای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی نعمتی خدادادی و الهی برای ما و نسل‌های آینده است که باید در حفظ آن بکوشیم، تصریح کرد: رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما برای فرهنگ‌سازی در این خصوص نقش مهمی دارند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان لرستان کافی نبودن اعتبارات و کمبود نیرو را از مهم‌ترین مشکلات فراروی اداره منابع طبیعی عنوان کرد و از مسئولان عالی استان خواست به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول