اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه علوم قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن خبر داد

اجرای طرح درس‌نامه مطالعات قرآنی خاورشناسان

خبرگزاری فارس: مدیر گروه علوم قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از اجرای طرح درس‌نامه مطالعات قرآنی خاورشناسان پس از طی مراحل خاص اداری خبر داد.

اجرای طرح درس‌نامه مطالعات قرآنی خاورشناسان

حجت‌الاسلام سعید بهمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به درس‌نامه مطالعات قرآنی خاورشناسان اظهار کرد: این درس‌نامه برای سطح کارشناسی نوشته می‌شود و پروژه آن با توجه به وجود رشته قرآن و مستشرقان در اکثر دانشکده‌های علوم قرآنی، اکنون در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مراکز حوزوی و دیگر دانشگاه‌ها به چنین مجموعه‌ای نیاز دارند و اکنون طرح این پروژه آماده شده است.

مدیر گروه علوم قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به هدف طرح درس‌نامه مطالعات قرآنی خاورشناسان گفت: هدف این طرح این است که دانشجویان با کلیات رویکرد مستشرقان نسبت به قرآن اعم از رویکردهای مثبت و منفی آشنا شوند.

وی عنوان داشت: این امر دست‌مایه‌ای برای محصلان بوده که در مراتب نحوی مطالعات مشخص‌تری درباره مستشرقان انجام دهند.

بهمنی خاطرنشان کرد: پژوهشگر این طرح سید مجید پورطباطبایی بوده و اکنون این پروژه در آستانه انجام است و پس از مراحل اداری فرآیند اجرای آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح ذیل کلان پروژه بزرگی با نام طرح بررسی و نقد مطالعات قرآنی خاورشناسان است.

مدیر گروه علوم قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن تصریح کرد: با توجه به اینکه رشته قرآن و مستشرقان در بسیاری از دانشکده‌ها تاسیس شده، طرح درس‌نامه مطالعات قرآنی خاورشناسان نقطه عزیمت هر دانشجویی بوده که بخواهد در این زمینه آگاهی داشته باشد.

وی بررسی و نقد منابع روش‌شناسی تفسیر و فهم قرآن کریم و بررسی پیش فرض‌های خطا در قرآن‌پژوهی ریچارد بل و ویلیام مونت گومری وانت را از دیگر پروژه‌های در حال انجام ذکر کرد.

بهمنی یادآور شد: بررسی پیش‌فرض‌های خطا در قرآن‌پژوهی جان ونز برو و اندرو ریپین با تکیه بر معرفی کتاب رویکردهایی به تاریخ تفسیر قرآن طرح دیگری بوده که در حال بررسی نهایی برای نشر است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول