اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

مفاهیم قرآنی باید در زندگی مردم ساری و جاری شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آموزه‌های انسان‌ساز، حقیقت و مفاهیم متعالی قرآن باید بیش از پیش تبیین شده و در زندگی مردم ساری و جاری شود.

مفاهیم قرآنی باید در زندگی مردم ساری و جاری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نخستین جلسه کمیته قرآنی شورای فرهنگ عمومی استان "علی داننده" اظهار کرد: تحکیم باورهای دینی با گسترش و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه محقق می‌شود و از این رو برای دستیابی به جامعه‌ای بالنده و پیشرو باید به مقوله قرآن و ترویج آموزه‌های این کتاب عظیم توجه بیشتری داشته و در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با اشاره بر لزوم توسعه فرهنگ قرآن در جامعه تاکید کرد: فرهنگ قرآنی، فرهنگی است که باید متاثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی بوده و در تمام سطوح سیاستگذاری‌ و برنامه‌ریزی‌ها عملی شود.

داننده، منشور توسعه فرهنگ قرآنی را از نمودهای برنامه‌ریزی کلان قرآنی در جامعه عنوان و هدف از تدوین این منشور را ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، موسسات و گروه‌های فعال غیردولتی برای هم‌افزایی و ارتقا فعالیت‌های قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و تمسک به تعالیم آن عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم،‌ ارتقا التزام عملی به قرآن در ابعاد فردی و اجتماعی،‌ تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشوری و توسعه مهارت روان‌خوانی و صحیح‌خوانی و همچنین درک معنای آیات توسط اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف این منشور برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه مهمی در تبیین، گسترش و تقویت تعالیم قرآنی دارد، افزود: کمیته امور قرآنی شورای فرهنگ عمومی، با رصد نقاط ضعف و قوت فعالیتهای قرآنی استان سعی در آسیب‌شناسی و نیازسنجی مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف داشته و مسیر را برای انجام موثرتر فعالیتهای قرآنی هموار می‌سازد.

بر اساس این گزارش،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، نماینده امام جمعه تبریز در امور قرآنی، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیمای مرکز استان، آموزش و پرورش، حوزه علمیه، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان، نیروی انتظامی و تشکل‌های مردمی و قرآنی از اعضای این کمیته هستند و با تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمام فعالیت‌های قرآنی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی استان ساماندهی می‌شوند. 

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول