اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان قزوین:

رویکرد اداره‌کل بازرسی پیشگیری از وقوع تخلف است

خبرگزاری فارس: بازرس کل استان قزوین گفت: رویکرد اصلی اداره‌کل بازرسی پیشگیری از وقوع تخلف و کمک‌ به دستگاه‌ها برای مسدود کردن وقوع تخلف است.

رویکرد اداره‌کل بازرسی پیشگیری از وقوع تخلف است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل روابط عمومی اداره‌کل بازرسی استان قزوین محمدحسین یزدان‌پناه اظهار کرد: اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه نظارتی ثبت معاملات به دستگاه نظارتی کمک می‌کند تا در تمامی مراحل مناقصه و حتی پس از آن امکان رصد کردن، بازرسی و نظارت بر فرآیند معاملات دولتی را داشته باشد.

وی همچنین بخش مهمی از برنامه‌های سازمان بازرسی را مربوط به مناقصات و معاملات دولتی دانست و اضافه کرد: مناقصه‌ها و مزایده‌ها یکی از گلوگاه‌های تخلفات و مفاسد اقتصادی است که اگر دقت و نظارت نشود موجب بُروز مفاسد و سوء جریانات اداری و مالی می‌شود.

بازرس کل استان قزوین تأکید کرد: گرچه در فرآیند مقابله با فساد و اصلاح ساختارها، برخورد با فساد امری اجتناب‌ناپذیر است ولی رویکرد عمده در نظارت سازمان بازرسی کل کشور پیشگیری از وقوع تخلف و کمک به دستگاه‌ها برای مسدود کردن گلوگاه‌های وقوع تخلف و جرایم است.

این مسئول در ادامه، راه‌اندازی سامانه کشوری نظارت بر معاملات را در راستای استقرار دستگاه نظارتی در مبادی ورود فساد در دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و یادآور شد: این اقدام از جمله عوامل مؤثر و بازدارنده‌ای است که موجب جلوگیری از بُروز تخلفات احتمالی در سطح دستگاه‌های اجرایی می‌شود و دستگاه‌ها نیز موظفند در راستای شفاف‌سازی هرچه بیشتر معاملات خود را به هنگام، دقیق و با رعایت کامل مقررات و تشریفات در سامانه ثبت کنند که امیدواریم در سال جاری نهایت اهتمام و دقت را نسبت به این مسئله داشته باشند.

یزدان‌پناه در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عملکرد ضعیف بعضی از دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در زمینه ثبت معاملات خود در سامانه مذکور بیان کرد: متأسفانه در سال گذشته تعداد محدودی از دستگاه‌ها میزان ثبت معاملاتشان در سامانه منطبق با واقعیات بوده است و در این میان اداره‌کل راه و ترابری استان قزوین بیشترین میزان ثبت معاملات را در سامانه به خود اختصاص داده است که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی امری ضروری و بدیهی در هر جامعه و نظام و سیستمی می‌باشد، تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ نظارت و تحقق مأموریت‌های سازمان بازرسی نیازمند همکاری متخصصان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی است و اگر بحث نظارت صرفاً به یک دستگاه محدود و معین سپرده شود یقیناً منویات و مأموریت‌های دستگاه نظارتی تحقق نمی‌یابد.

گفتنی است: آدرس اینترنتی سامانه کشوری نظارت بر معاملات دستگاه‌های اجرایی "http://tender.bazrasi.ir" می‌باشد.

 انتهای پیام/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول