اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره گمرک بانه خبر داد

افزایش 50 درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق در بانه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره گمرک بانه از افزایش 50 درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق در فرودین ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته در این شهرستان خبرداد.

افزایش 50 درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق در بانه

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، رسول امیدی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای این شهرستان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در این مدت کوتاه از سال جاری تاکنون 8 فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش 80 میلیون و 787 هزار ریال در این شهرستان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد : 3 فقره از این پرونده‌ها به ارزش 10 میلیون ریال و 5 فقره آن به ارزش 67 میلیون و 848 هزار ریال بوده است.

مسئول کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی بانه نیز در این جلسه با ارائه از گزارشی از عملکرد این کمیته در ایام تعطیلات نوروزی به برپایی نمایشگاه نوروزی اشاره کرد و گفت: در این ایام بیش از 50 تن قند، 25 تن شکر، 45 تن برنج، 7 تن روغن از طریق بخش خصوصی، 21 تن گوشت منجمد قرمز و مرغ و سایر محصولات در این نمایشگاه به منظور رفع نیازهای مردم توزیع شده است.

طهماسبی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه بهاره فرصت مناسب و مطلوبی برای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به پدیده قاچاق است، تصریح کرد: ترغیب و تشویق تولیدکنندگان به اصلاح روش‌های تولید و کاهش قیمت و هزینه‌های تولید و با یک حرکت اصلاحی و ایجاد انگیزه در مصرف کنندگان می‌توان استفاده و حضور کالاهای تولیدی داخل را افزایش داد.

وی بر لزوم توجه به فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از کالاهای داخلی تاکید کرد و گفت: یکی از عوامل مهم در عدم رغبت عمومی برای استفاده از کالاهای قاچاق افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل و عرضه آنها با قیمت‌های عادلانه است.

وی در پایان به نقش بسیار مهم خانواده‌ها در کاهش نرخ آسیب‌های اجتماعی به ویژه قاچاق اشاره کرد و گفت: تنها در صورتی می‌توانیم شاهد کاهش این آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم که مردم نیز در کنار نیروهای نظامی و انتظامی خود را در حل این معضلات سهیم بدانند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول