اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بانه:

مقابله جدی با قاچاق بسترساز افزایش تولید ملی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بانه گفت: مقابله جدی با قاچاق کالا بسترساز افزایش تولیدات ملی و اشتغال‌زایی می‌شود.

مقابله جدی با قاچاق بسترساز افزایش تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، مسعود منصوری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا این شهرستان با بیان اینکه قاچاق کالا ضربه‌ به اقتصاد کشور می‌زند، اظهار کرد: این موضوع به عنوان یکی از معضلات کشور به ویژه استان کردستان مطرح است و تأثیری منفی بر اقتصاد، فرهنگ و افزایش نرخ بیکاری و امنیت کشور دارد.

وی به تأثیرات قاچاق کالا در اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: نقش توسعه اقتصادی در پایداری هر کشوری امری بی‌بدیل است و با توجه به تأثیراتی که قاچاق کالا بر این مهم باقی می‌گذارد ارائه راهکارهای علمی و عملی کردن آن امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

فرماندار بانه ضربه به تولیدات داخلی و صنعت و همچنین افزایش آمار بیکاری در جامعه را از مهم‌ترین اثرات منفی قاچاق کالا خواند و ادامه داد: این امر خود به خود زمینه‌ بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را نیز فراهم می‌کند.

منصوری خاطرنشان کرد: اگر در کشوری نرخ تورم بالاتر از نرخ رشد ارز باشد به این معنی است که هر ساله کالاها‌ی وارداتی نسبت به کالاهای داخلی ارزان‌تر می‌شود و نتیجه این عمل کاهش صادرات و افزایش واردات و در آخر تعطیلی بنگاه‌های داخلی است.

وی خواستار قاطعیت بیش از پیش نیروهای انتظامی و مرزبانی شهرستان بانه با قاچاقچیان شد و افزود: ماموران انتظامی و مرزبانی باید با جدیت هرچه تمام‌تر با ورود و خروج کالا به صورت قاچاق برخورد کنند.

وی اضافه کرد: تمامی مسئولان و اعضای کمیسیون مقابله با قاچاق کالا این شهرستان باید با تلاش و تعامل هرچه بیشتر زمینه مقابله با این معضل اجتماعی را فراهم کنند.

فرماندار بانه در ادامه به نام‌گذاری امسال با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: حمایت از تولیدات ملی زمینه‌ساز افزایش سرانه تولید می‌شود.

منصوری تصریح کرد: تحقق شعار امسال موجب رشد و پویایی اقتصادی و افزایش و حمایت از سرمایه‌های داخلی خواهد شد.

وی در پایان مقابله با قاچاق را یکی از مهم‌ترین راه‌های تحقق شعار امسال دانست و افزود: ارائه راهکارهای مناسب از سوی مسئولین در راستای مقابله با قاچاق ارز، کالا و دام امری ضروری است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول