اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات نوروزی صورت گرفت

4 مورد عملیات امدادهوایی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: چهار مورد عملیات امدادهوایی در طول تعطیلات نوروزی در دو شهرستان آذربایجان‌غربی انجام گرفت.

4 مورد عملیات امدادهوایی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، یحیی زینال‌پور عصر امروز در کارگروه گردشگری و میراث‌فرهنگی که با محوریت تسهیلات نوروزی در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری تشکیل یافته بود، اظهار داشت: در طول تعطیلات نوروزی پایگاه امدادهوایی ارومیه فعال بود به طوریکه عملیات امدادهوایی به دو شهرستان میاندوآب و سردشت انجام گرفت.

وی تصریح کرد: این عملیات امدادهوایی برای نجات بیماران خاص و یک زن باردار انجام گرفت که خوشبختانه به دلیل دسترسی‌داشتن به چرخ‌بال و امدادرسان آشنا به پرواز انجام‌دادن این عملیات‌ امکان‌پذیر شد پس باید بیش‌از‌بیش به اهمیت تجهیز این پایگاه پرداخته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال پوشش تصادفات جاده‌ای توسط جمعیت هلال‌احمر استان 31 درصد رشد داشته است همچنین پوشش سایر حوادث اعم از برف، یخبندان، کولاک و ... نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در این مدت یک هزار و 438 نفر در کمپ‌های اسکان موقت همچنین حدود 2هزار و 279 نفر در پارک ائل‌لر باغی ارومیه به طور موقت اسکان داده شدند.

زینالپور به افزایش تعداد پایگاه‌ها و نیروی‌انسانی هم اشاره کرد و بیان داشت: در عید نوروز امسال تعداد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای حدود 9 درصد و میزان نیروی‌انسانی به‌کارگیری شده هم 28 درصد نسبت به عید نوروز سال گذشته رشد یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طرح راهنمای مسافران نوروزی هم در آذربایجان‌غربی عید نوروز برگزار شد، اظهار داشت: در راستای اجرای مطلوب این طرح تعداد پایگاه 10 درصد و میزان نیروی انسانی هم 74 درصد نسبت به نوروز سال 90 رشد یافته است.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول