اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد

آمادگی هلال احمر برای امداد رسانی در حوادث مختلف

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از آمادگی امدادگران استان زنجان برای امدادرسانی در حوادث طبیعی و غیر طبیعی خبر داد.

آمادگی هلال احمر برای امداد رسانی در حوادث مختلف

حسین عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان زنجان در راستای امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان و ارائه خدمات به این افراد همواره در صحنه حضور داشته و به وظیفه خطیر خود عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه روز گذشته به دلیل محصور شدن یک مارگیر در دره مارهای خرم‌دره جمعیت هلال احمر در محل حاضر شد، افزود: 9 نفر از امدادگران استان زنجان در این حادثه کمک‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به آمادگی نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: این نیروها با کسب آموزش‌های لازم در مانورهای مختلف در موقع بروز حوادث غیر مترقبه و نادر برای نجات هموطنان در محل حادثه حضور می‌یابند.

وی از فوت یک مارگیر 70 ساله در دره مارهای شهرستان خرم‌دره خبر داد و یادآور شد: این مارگیر حرفه‌ای به مدت 48 ساعت در این دره محصور بود که با امداد‌رسانی نیروهای جمعیت هلال احمر نجات یافت.

عزیزی از حضور نیروهای جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی، مدیریت بحران و نیروی انتظامی در این محل خبر داد و گفت: با کمک این نیروها جنازه این فرد به سرد خانه منتقل شد.

وی از اطلاع‌رسانی مطلوب این حادثه از سوی رسانه‌های دیداری و شنیداری تقدیر کرد و گفت: اطلاع‌رسانی‌های لازم در این صورت به نحو مطلوبی انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تلاش برای تسکین ‌آلام بشری‌، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ها را از اهداف جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها از دیگر وظایف این جمعیت است.

وی ارائه خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی مثل زلزله و سیل و غیره در داخل و خارج از کشور و ارائه کمک‌های اولیه در حوادث غیر مترقبه به وسیله امداد گران از وظایف جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی و اقدام در راستای آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال کمک و اعزام عوامل امدادی و درمانی به سایر کشورها در صورت لزوم و کمک به امر توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی در راستای تسکین‌ آلام بشری و ایجاد حسن تعاون، تفاهم، دوستی و نیکوکاری بین مردم از دیگر وظایف این جمعیت است.

وی ادامه داد: اداره امور جوانان جمعیت و توسعه مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های مربوط به آنها و تربیت و آموزش جوانان مذکور به منظور آماده سازی آنان در انجام خدمات امدادی و عام‌المنفعه از دیگر وظایف جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود.

عزیزی کمک به تهیه دارو و وسایل و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز بهداشتی‌، درمانی و آموزشی کشور با موافقت وزارت بهداشت و با همکاری هلال احمر و صلیب سرخ جهانی از دیگر وظایف این جمعیت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول