اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کرمان

باید همه نگاه‌ها به تولید ملی ختم شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در سال جاری باید همه نگاه‌ها، اندیشه‌ها، تدابیر و تصمیمات به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ختم شود.

باید همه نگاه‌ها به تولید ملی ختم شود

محسن جلال‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: حمایت از کار به معنای حمایت از نیروی انسانی و حمایت از سرمایه ایرانی نیز به معنای حمایت از افکار، علم، دانش و ایده‌ها است.

وی ابراز داشت: با وجود ظرفیت‌های بسیار کشور در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، علم و فناوری و سایر حوزه‌ها و با ایجاد فضای مناسب، حرکت جهشی برای محقق شدن تولید ملی داریم. 

جلال‌پور افزود: بخش خصوصی انتظار دارد، شرایطی فراهم شود که با دیدگاهی باز و نگاهی مطمئن به حرکت خود در مسیر اعتلای اقتصادی و توسعه کشور ادامه دهد، بخش خصوصی نیاز به پشتیبانی و رانت ویژه و یارانه ندارد، زیرا معتقد است، این موارد انگیزه را از تولید کننده می‌گیرد.

وی ابراز داشت: شفاف‌سازی در فضای اقتصادی کشور و همچنین ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی مطالبه بخش خصوصی و لازمه تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

جلال‌پور‌ با اشاره به اینکه در سال جاری باید همه نگاه‌ها، اندیشه‌ها، تدابیر و تصمیمات به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ختم شود، گفت: در برخی برنامه‌ها و اهداف سند چشم‌انداز کشور با انجام حرکت جدی از برنامه‌ها جلوتر هستیم، اما در بعضی از بخش‌ها نتوانسته‌ایم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با عدم وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی در سال‌های گذشته در برنامه چهارم و پنجم توسعه مقرر شده در برنامه سالانه درصدی از اتکای هزینه کشور به درآمدهای نفتی کم شود.

جلال‌پور خاطرنشان کرد: در سال گذشته به دلیل استقلال‌خواهی و تحمیل تحریم‌ها، شرایط به گونه‌ای به وجود آمد که سعی کردیم در مسیری حرکت کنیم که مجموعه کشور با استفاده از تولید و منابعی غیر از منابع زیرزمینی و سرمایه‌ای اداره شود.

وی گفت: ‌سال جاری با تدبیر بسیار درست و به جای رهبر معظم انقلاب، نامگذاری شده و همه باید با درک شرایط و فهم موقعیت اقتصادی کشور توان خود را برای محقق شدن فرموده رهبری به کار گیریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان‌ بیان داشت: نامگذاری سال جاری شرایط ویژه‌ای را ایجاد کرده تا بتوانیم پس از چند‌ دهه اقتصاد کشور را متکی به تولید ملی و توانایی‌های مردم قرار دهیم.

جلال‌پور عنوان کرد: با یک سال نمی‌توان به تولید ملی رسید، بلکه نامگذاری ‌سال جاری می‌تواند برای دهه 90 بسیار مؤثر و لازم باشد تا کشور را با اقتصادی سالم، صحیح و زیر‌بنایی هدایت کنیم.

وی ابراز داشت: امروز ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و دشمن برای زمین‌گیر کردن اقتصاد ایران در حال فعالیت است و به همین دلیل ما باید حرکت در مسیر تولید ملی را با جدیت دنبال کنیم.

جلال‌پور اصلی‌ترین وظیفه رسانه‌ها را در سال جاری رصد کردن این موضوع دانست و افزود: باید نیازها، نتایج و دستاوردهای مهم تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به اطلاع مردم رسانده شود.

وی با اشاره به این که سند توسعه ملی کشور در سال‌های گذشته تدوین نشده، بیان داشت: در شش ماهه دوم سال گذشته رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل به این موضوع نشست‌هایی را با مدیریت خود ایشان و حضور کارشناسان اقتصادی و علمی کشور برای تدوین سند توسعه ملی برگزار کردند.

جلال‌پور خاطر‌نشان کرد: کشور ما در همه زمینه‌های صنعتی، معدنی، گردشگری، بازرگانی و کشاورزی مزیت بسیار دارد و در همه زمینه‌ها جزو 20 کشور اول دنیا محسوب می‌شود. ‌

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول