اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

نهبندان قابلیت لازم برای ایجاد قرنطینه‌های مدرن دامی را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نهبندان گفت: این شهرستان قابلیت لازم برای ایجاد قرنطینه‌های مدرن دامی در کنار کشتارگاه‌ها و سایر تأسیسات پردازش گوشت را دارد.

نهبندان قابلیت لازم برای ایجاد قرنطینه‌های مدرن دامی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری نهبندان، حسین شرافتی‌راد اظهار داشت: دسترسی آسان به افغانستان از مسیر نهبندان برای تأمین دام و تولیدات پروتئینی یکی از مزیت‌های این شهرستان برای اجرایی شدن مصوبه سفر چهارم هیئت دولت به خراسان‌جنوبی است.

وی افزود: وجود بازارچه مرزی دوکوهانه در این شهرستان موقعیت بسیار ویژه‌ای است که بهترین مسیر برای ورود دام زنده و تأمین تولیدات پروتئینی در کل کشور است.

فرماندار نهبندان گفت: موقعیت ژئوپلتیکی بازارچه مرزی دوکوهانه آن را واجد شرایط و ظرفیت‌هایی مانند اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم، صنایع جانبی، گمرک و کنترل کننده‌های خوب برای ورود دام زنده کرده است.

شرافتی‌راد ادامه داد: همین امر نهبندان را برای ورود دام زنده از کشورهای همسایه شرقی از سایر نقاط متمایز می‌کند.

وی تصریح کرد: این شهرستان به لحاظ محصور بودن و کنترل شدید ورود دام و ساخت کشتارگاه صنعتی با اعتبار 4 میلیارد تومانی از قابلیت لازم برای ایجاد قرنطینه‌های مدرن دامی در کنار کشتارگاه‌ها و سایر تأسیسات پردازش گوشت برخوردار است..

فرماندار نهبندان گفت: بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان به دلیل داشتن زیرساخت‌هایی از قبیل جاده آسفالته، سوله‌های متعدد، آب، برق و تلفن، پاسگاه‌های انتظامی، تمایل تجار افغان برای صدور دام از مسیر دوکوهانه به کشورمان و نیروی کار فراوان دارای مزیت‌های ویژه‌ای است.

شرافتی‌راد با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های لازم برای واردات دام زنده در بازارچه دوکوهانه وجود دارد، گفت: توسعه این بازارچه به‌ خوبی می‌تواند کمبود گوشت مورد نیاز کشور را از کشورهای شرق ایران و پرواربندی و کشتار آنها در کشتارگاه نهبندان و استان تأمین کند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول